سفرهای روی زمین با سفینه با سرعت 27هزار کیلومتر در ساعت!
ایلان ماسک، یکی از پیشروان صنایع موشکی و خودرو می‌گوید به زودی سفر بین شهری بین نقاط مختلف دنیا در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد.

طرح ایلان ماسک برای سفر های طولانی

ایلان ماسک موسس و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا می‌گوید شرکت اسپیس ایکس از سال آینده ساخت سفینه‌ای را آغاز خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۴ بتواند انسان را به کره مریخ ببرد.

آقای ماسک که در کنگره جهانی کیهان نوردی در آدلاید استرالیا سخنرانی می‌کرد گفت شرکت اسپیس ایکس اکنون قصد دارد تمام تمرکز خود را بر یک نوع سفینه به نام بی اف آر معطوف کند، سفینه‌ای که هم می‌تواند سفر از هر نقطه کره زمین به نقطه دیگر را به زیر یک ساعت برساند و هم برای سفر فضایی استفاده شود.

در ویدئوی تبلیغاتی بی اف آر عنوان شده که این سفینه می تواند فاصله بین هر شهر در کره زمین را زیر یک ساعت طی کند و بیشتر مسافرت‌های طولانی را به زیر نیم ساعت برساند. حداکثر سرعت بی اف آر به ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آقای ماسک سال پیش در همین کنگره برای اولین بار برنامه خود را برای سفر به مریخ مطرح کرد و امسال جزئیاتی بیشتری ار در این باره روشن کرد. به گفته آقای ماسک مهمترین نکته این بود که شرکت او راهی را برای تامین بودجه این پروژه پیدا کند. اکنون اسپیس ایکس می‌داند که باید چطور این کار را بکند، تجمیع تمام فعالیت‌های شرکت بر یک پروژه- پروژه‌ای که تمام نیازهای مشتریان را در قالب یک محصول عرضه کند.

به عبارت دیگر، بی اف آر، ماهواره در مدار قرار خواهد داد، محموله به ایستگاه فضایی خواهد برد- کاری که اکنون موشک‌های دراگون و فالکون ۹ انجام می‌دهند- و هم به ماه و مریخ مسافر خواهد برد و در کره زمین هم برای سفرهایی که به آن نام "نقطه به نقطه" داده‌اند استفاده خواهد شد.

آقای ماسک گفت: "آنچه بیشتر مردم به آن سفر طولانی می‌گویند در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد."
"بعضی از مشتریان ما محافظه‌کار هستند و می‌خواهند پیش از آنکه خود با بی اف آر سفر کنند چند بار سفرهای آن را ببینند."

"بنابراین برنامه ما ساخت ناوگانی از موشکهای فالکون ۹ و دراگون است تا اگر مشتریانی راحت بودند که با موشک و سفینه قدیمی سفر کنند بتوانند این کار را بکنند."
"اما تمام منابع ما به بی اف آر تخصیص خواهد یافت.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:khabaronline.ir