آیفون 2019 با قلم لمسی عرضه می شود
پرچمدار سال ۲۰۱۹ اپل قرار است به قلم لمسی (استایلوس) مجهز باشد

اپل گوشی با قلم لمسی تولید می کند

بر اساس گزارش‌های جدید، مهندسان اپل در حال کار روی آیفونی هستند که قرار است به قلم لمسی مجهز باشد و گفته می‌شود که تاریخ عرضه‌ آن برای سال ۲۰۱۹ یا بعد از آن تنظیم شده است.

ظاهرا اپل مدتی است با دو شرکت سازنده‌ی قلم لمسی وارد مذاکره شده است تا با آن‌ها قراردادی پنهانی امضا کند. شایعات حاکی از آن هستند که این کمپانی قصد دارد به جای استفاده از مدل رزونانس الکترومغناطیسی، از مدل ابر خازن قلم‌های لمسی برای آیفون جدیدش استفاده کند. در صورتی که اپل بخواهد در آیفون ۲۰۱۹ از قلم لمسی استفاده کند، باید به موازات آن از یک پردازنده قدرتمند رونمایی کند؛ پردازنده‌ای که بتواند به‌خوبی امکان نوشتن با قلم لمسی را فراهم کند.


فردی که نخواسته هویتش فاش شود در این باره گفته است:
اپل تا حد زیادی به علت نبود یک پردازنده‌ی قدرتمند در گوشی جدید آیفون ۱۰، مجبور بود از قرار دادن برخی عملکردهای لمسی در این گوشی صرف نظر کند.

اپل پنسل اکنون با آیپد پروهای اپل به‌خوبی کار می‌کند؛ اما انتظار نمی‌رود که این کمپانی از همین قلم برای آیفون ۲۰۱۹ استفاده کند؛ چرا که اندازه‌ی اپل پنسل برای آیفون بسیار بزرگ است.

استیو جابز، مؤسس فقید اپل، بارها نشان داده بود که به شدت با ایده‌ی استفاده از قلم لمسی در آیفون مخالف است و شاید اگر او هم‌اکنون زنده بود، هرگز شاهد انتشار چنین خبری نمی‌بودیم. جابز یک‌ بار در سال ۲۰۰۷ در نکوهش دیگر گوشی‌ها گفته بود که «استفاده از قلم استایلوس کاری بسیار ناشیانه است».

استفاده از قلم لمسی در گوشی هوشمند قبلا روی سری نوت گوشی‌های سامسونگ گلکسی امتحان شده و نتیجه‌ی بسیار مثبت و خوبی داشته است. هر یک از مدل‌های گلکسی نوت یک استایلوس که از بدنه بیرون زده‌ بود داشتند و می‌توان انتظار داشت که اپل نیز چنین رویکردی برای آیفون ۲۰۱۹ پیش بگیرد. اپل در آیفون ۱۰ فضای داخلی بیشتری نسبت به آیفون‌های قدیمی ایجاد کرد و اگر شایعات درست باشند، پرچمدار بعدی‌اش قرار است نمایشگری ۶.۴۶ اینچی و طبعا فضای داخلی بیشتری برای قرار دادن قلم لمسی داشته باشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir