نحوه برخورد با گوشی های موبایل مسافری در طرح رجیستری
با آغاز طرح رجیستری کدام گوشی های موبایل با مشکل مواجه می شوند؟

آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل

با آغاز طرح رجیستری، برای کسانی که به صورت مسافری گوشی وارد کشور می‌کنند به تدریج سامانه‌های گمرکی آماده می‌شود که مانند سایر گوشی‌هایی که در دست مردم است، ثبت رسمی شوند.

جوشقانی افزود گوشی‌هایی که از خارج از کشور باشند و بخواهند به صورت رومینگ استفاده کنند نیز برای مدت معینی اعلام می‌شود که بتوانند در شبکه ما کار کنند.

فلاح جوشقانی با اشاره به گوشی‌هایی که از قبل به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، ‌ اظهار کرد: تا پیش از تاریخی که ما اعلام کنیم، هر گوشی که در شبکه فعال باشد هیچ مشکلی ندارد و به عنوان گوشی مجاز تلقی می‌شود اما بعد از آن تاریخ، بر اساس مدل‌هایی که ما اعلام می‌کنیم، اگر آن گوشی از مبادی قانونی وارد نشده باشد، در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به این که اگر گوشی گارانتی خارجی داشته باشد هم قاچاق محسوب می‌شود، گفت: هر گوشی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده باشد، از نظر ما قاچاق محسوب می‌شود. گوشی‌ها حتما باید از طریق نمایندگی‌های معتبری که نماینده رسمی آن سازنده جهانی هستند وارد شوند و گارانتی‌هایی که این نمایندگی‌ها اعلام می‌کنند از نظر ما معتبر است. مباحث مربوط به گارانتی نیز مربوط به وزارت صنعت است که اقداماتی را انجام می‌دهند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir