چند ترفند سرگرم کننده‌ و مخفی در گوگل
قصد داریم شما را با ترفند های سرگرم کننده در گوگل آشنا کنیم

ترفند های مخفی در گوگل

زمانی که مهندسان گوگل مشغول کار روی بخش‌های جدی و حیاتی این شرکت نیستند، بازی‌ها و قابلیت‌های جذابی را در گوشه و کنار این اکوسیستم قرار می‌دهند. در ادامه تعدادی از این بازی‌ها و قابلیت‌ها را معرفی می‌کنیم تا در اوقات بیکاری با استفاده از آن‌ها سرگرم شوید.

بازی Breakout

احتمالا همه با بازی محبوب آتاری یعنی Breakout آشنا هستند. در بخش تصاویر گوگل عبارت Atari breakout را وارد کنید تا این بازی خاطره‌انگیز در مرورگرتان ظاهر شود. از نشانگر ماوس هم به‌عنوان کنترلر استفاده کنید.

صفحه‌ی قدیمی گوگل

اگر دلتان برای گذشته‌ها تنگ شده، روی لینک https://archive.google.com/heart کلیک کنید تا روانه‌ی صفحه‌ی قدیمی گوگل شوید. می‌توانید در این صفحه جستجوهایتان را انجام دهید، اما نتایج آن‌ها در نسخه‌ی جدید به نمایش درمی‌آیند.

‌احساس خوش شانسی می‌کنید؟

در صفحه‌ی اصلی Google بدون این که در نوار جستجو چیزی تایپ کرده باشید، روی دکمه‌ی I’m Feeling Lucky که در گوگل فارسی به «یا بخت یا اقبال» ترجمه شده کلیک کنید. با هر بار کلیک، روانه‌ی یک بازی خواهید شد.

‌بازی پک من

Breakout تنها بازی آتاری موجود در گوگل نیست. در سال ۲۰۱۰ Google به مناسبت ۳۰ سالگی پک من تصمیم گرفت که لوگوی خود را به این بازی اختصاص دهد. در حال حاضر هم با جستجوی عبارت pac-man در گوگل، این بازی نمایان می‌شود.

ترفندهای نوار جستجو

با تایپ عبارات مختلف در نوار جستجو، شاهد نتایج سرگرم‌کننده‌ای خواهید بود. به‌طور مثال عبارات زیر را در موتور جستجوی Google تایپ کنید و از دیدن نتیجه‌ی آن سرگرم شوید:  do a barrel roll،  google in 1998

‌ابزارهای نوار جستجو

برخی از این قابلیت‌ها چندان مخفی نیستند و تا حدی سودمند هم هستند. می‌توان گفت که با تایپ عبارات مختلف، هم می‌توان سرگرم شد و هم از ابزارهای مختلف بهره برد. مثلا از لحاظ سرگرمی، با تایپ عبارت flip a coin می‌توانید شیر یا خط بازی کنید یا با تایپ roll a die، Google تاس می‌اندازد. اما از آن‌طرف، برای استفاده از تایمر عبارت timer و برای کرنومتر عبارت stopwatch را تایپ کنید.

‌جستجو با زبان‌های عجیب‌وغریب

گوگل از انواع و اقسام زبان‌ها سر در می‌آورد. به‌طور مثال با کلیک روی دزد دریایی، کلینگان (زبانی تخیلی در سریال پیشتازان فضا) یا زبان هکر­ها، روانه‌ی صفحه‌ی اصلی Google می‌شوید که در آن صفحه همه‌چیز با این زبان‌ها نوشته شده است.

افزایش اطلاعات عمومی

اگر اهل اطلاعات عمومی هستید، عبارت fun facts را در نوار جستجو وارد کنید تا نکته‌ی جدیدی را یاد بگیرید. بعد از یادگیری هر نکته هم با کلیک روی Ask Another Question اطلاعات جدید دیگری نمایش داده می‌شود.

دویدن نامحدود دایناسور

اگر اینترنت گوشی قطع شده و حوصله‌تان سر رفته، کروم را در iOS یا اندروید باز کنید و روی آیکون دایناسور ضربه بزنید تا این بازی آغاز شود.

سحر و جادو در اندروید

رابط صوتی اندروید را اجرا کنید و از این قسمت می‌توانید سه وِرد مربوط به کتاب‌های هری پاتر را بر زبان بیاورید و نتیجه‌ی آن را ببینید. «لومُس» (lumos) برای روشن کردن چراغ‌قوه‌ی گوشی، «ناکس» (nox) برای خاموش کردن چراغ‌قوه و «سایلنسیو» (silencio) برای قطع کردن همه‌ی صداها.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: barsam.ir