خداحافظی مایکروسافت با کینکت ایکس باکس
به نظر می رسد شرکت مایکروسافت پس از گذشت ۷ سال قصد توقف تولید کینکت را در کنسول های ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان دارد.

با کینکت خداحافظی کنید

شرکت مایکروسافت که بیش از چند میلیون سنسور کینکت (Kinect) را به همراه دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ در سراسر جهان فروخته است، هم اکنون تولید این سنسور را رسما متوقف کرده و گویا زمان آن فرا رسیده که با آن خداحافظی کنیم!

به تازگی آقای الکس کیپمن، خالق سنسور کینکت و آقای متی لاپسن، مدیر کل بازاریابی دستگاه های ایکس‌ باکس، در مصاحبه با شرکت معتبر Fast Company از توقف تولید سنسور Kinect خبر دادند. این بدان معناست که مایکروسافت دیگر هیچگونه کینکت جدیدی را تولید و به بازار عرضه نمی کند و تنها تعداد کمی از این دستگاه به دلیل موجود بودن در انبار برخی از خرده فروشان و فروشگاه ها به فروش می رسد.

شایان ذکر است؛ مایکروسافت طی بیانیه ای اظهار داشت که هرگز خریداران و دارندگان سنسور کینکت نگران توقف تولید این دستگاه نباشند، چرا که توقف تولید به معنی عدم پشتیبانی از دستگاه نیست و ردموندی ها همچنان به پشتیبانی از آن ادامه می دهند.

سنسور کینیکت برای اولین بار در تاریخ ۴ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۰ (۱۳ آبان ماه سال ۸۹) برای کنسول نسل هفتم شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد. سپس با عرضه عناوین ویدیویی مختلف برای این سنسور، روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شد، به طوری که ردموندی ها در سال میلادی ۲۰۱۲ امکان استفاده از Kinect در پلتفرم پی سی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز را فراهم کردند.

با ورود کنسول های نسل هشتم به بازار، مایکروسافت از ساخت و عرضه سنسور Kinect دست برنداشت و با ایجاد تغییرات جزئی، نسل دوم این سنسور را همراه با کنسول Xbox One به فروش رساند. شاید یکی از بزرگ ترین اشتباه ردموندی ها فروش با هم کینکت و ایکس باکس وان در قالب یک باندل بود که منجر به شکست این کنسول در برابر کنسول پلی استیشن ۴ شد، چرا که کنسول ایکس باکس وان به دلیل وجود کینکت تقریبا ۲۰۰ دلار گران تر از PS4 بود.

اگرچه بعدها مایکروسافت کینکت را از باندل کنسول ایکس باکس وان حذف کرد و این کنسول به صورت جداگانه و با قیمتی مشابه با پلی استیشن ۴ به فروش رسید، اما این موضوع عدم موفقیت و محبوبیت پایین سنسور Kinect در میان گیمرها و بازیکنان را به سازندگان و ردموندی ها ثابت کرد.

اعلام خبر توقف تولید کینکت چندان هم دور از انتظار نبود! اگر خاطرتان باشد، مایکروسافت در مدل کوچک شده ایکس باکس وان به نام Xbox One S، رسما پورت سنسور کینکت را از روی این کنسول حذف کرد. از این رو، کاربران و بازیکنان برای اتصال کینکت به کنسول ایکس باکس وان اس به یک آداپتور و یا رابط USB احتیاج پیدا کردند. به علاوه، به طور مشابه این پورت از روی کنسول جدید و فوق قدرتمند ایکس باکس وان ایکس نیز حذف شده که این موضوع به نحوی گویای برنامه های آتی سازندگان در خصوص توقف تولید این دستگاه بود.

به هر حال، برنامه های غیر مرتبط با بازی سنسور Kinect ثابت کرده است که مصارف کینکت تنها به اجرای عناوین ویدیویی و تشخیص حرکات گیمرها خلاصه نمی شود، بلکه در حوزه های دیگر از جمله پزشکی نیز مفید و قابل استفاده است. بنابراین، این را باید در نظر داشت که توقف تولید کینکت هرگز باعث نمی‌شود که تکنولوژی پیچیده و پشت پرده آن از بین برود و قطعا مایکروسافت از این تکنولوژی برای توسعه هرچه بهتر هلولنز استفاده و ویژگی های مختلفی را به این دستگاه اضافه می کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir