موبایل ها بزودی ۱۲ دقیقه‌ای %100 شارژ می شوند!
بزودی شاهد این خواهیم بود که موبایل ها در کمتر از 12 دقیقه بصورت 100 درصد شارژ می شوند!

شارژ 100 درصدی موبایل ها

محققان در تلاش برای استفاده از گرافن در ساخت باتری‌های جدید هستند تا سرعت شارژ شدن وسایل و گجت‌های مختلف افزایش پیدا کند.

استفاده از گرافن سرعت شارژ باتری را تا پنج برابر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی معمول كه در گجت‌های مختلف ازجمله تلفن‌های همراه استفاده می‌شند افزایش می‌دهد. در واقع درصورت موفقیت تحقیقات باتری‌های آینده تنها در ۱۲دقیقه، صد درصد شارژ می‌شود.

در این تكنیك، گرافن به لایه‌های محافظاند و مواد كاتد در باتری‌های لیتیوم یونی اضافه می‌شود. گرافن نام یكی از آلوتروپ‌های كربن است. این ماده به‌علت ساختار ساده و منظمش (برخاسته از چیدمان مرتب تنگاتنگ اتم‌های كربن در آن) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و قابل توجهی است؛ ویژگی‌هایی كه هر یك می‌توانند انقلابی بزرگ در حوزه‌های مختلف علم و صنعت ایجاد كنند.

به طور مثال پیوند اتمی کربن غیرفلزی است و شاید این طور به نظر برسد که گرافن نیز بایستی به سبب ساختار کربنی خود دارای خواص غیرفلزی باشد حال آنکه به صورت حیرت انگیزی رفتار آن بیش از آنچه که باید به فلزات شبیه است. از استحکام بسیار بالای آن گرفته تا توانایی رسانش فوق العاده‌اش به نحوی که موجب شده برخی دانشمندان آن را به عنوان نیمه رسانا یا نیمه فلز به شمار بیاورند.

شاید به نظر برسد که ماده‌ای تا این حد شبیه به فلزات بایستی بسیار سفت و سخت نیز باشد اما اگر اینطور فکر می‌کنید باید بدانید که در اشتباهید چرا که ویژگی قابل توجه دیگر گرافن انعطاف پذیری بالای آن است. در واقع استحکام و نرمی هر دو در این ماده‌ی شگفت انگیز به خوبی قابل مشاهده‌اند



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir