وارد کردن مسافری آیفون X به صرفه است؟ + جدول مقایسه قیمت
قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اگر مسافران اقدام به وارد کردن گوشی آیفون ایکس (آیفون X) بکنند, با توجه به طرح رجیستری, به نفع شان می باشد یا خیر؟

وارد کردن آیفون ایکس توسط مسافران چقدر سود دارد؟

همان‌طور که می‌دانید با اجرای طرح رجیستری اگر قصد وارد کردن گوشی به شکل مسافری را داشته باشید باید در فرودگاه با پرداخت مالیات و عوارض شناسه IMEI گوشی را ثبت کنید. اما آیا با این وجود وارد کردن مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر از خرید آن از بازار کشور است؟

گمرک ایران به تازگی نحوه ورود مسافری گوشی تلفن همراه به کشور را شرح داده است. حالا که طرح رجیستری برای گوشی‌های آیفون اپل آغاز شده فرودگاه‌ها نیز خدمات رجیستری را آغاز کرده‌اند. ظاهراً در حال حاضر هزینه ثبت رجیستری آیفون 10 نسخه 256 گیگابایتی 550 هزار تومان تعیین شده است. از آن‌جا که این مدل در بازار داخلی قیمتی حدود 7 میلیون تا 7 میلیون و 300 هزار تومان (بسته به گارانتی) دارد این سوال ایجاد می‌شود که آیا خرید مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر نیست؟

مسلّماً سفر کردن صرفاً به دلیل خرید آیفون 10 با توجه به هزینه‌های جانبی سفر منطقی نیست اما در این مطلب سعی کرده‌ایم قیمت تمام شده آیفون 10 مسافری را براساس قیمت وب‌سایت اپل برای کشورهای مختلف محاسبه کرده و با قیمت داخلی مقایسه کنیم. (قیمت میانگین داخلی ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.)

iphone X.jpg

به این ترتیب همان‌طور که می‌بینید حتی با احتساب هزینه رجیستری خرید از کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و حتی امارات متحده عربی بسیار به‌صرفه‌تر است و حتی در برخی موارد قیمت تمام شده از خرید نسخه ۶۴ گیگابایتی در ایران نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا خدماتی که شرکت‌های گارانتی کننده ایرانی در قبال این اختلاف هنگفت قیمتی دریافت می‌کنند ارزش هزینه بیشتر را دارد؟



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: farnet.ir