پشیمانی عجیب مدیرسابق فیس بوک: شبکه‌‌ اجتماعی عامل پاشیده شدن جامعه!
قائم مقام و مدیرسابق فیس‌بوک ابراز ندامت کرد از اینکه ابزارهایی را توسعه داده که باعث پاشیده شدن جامعه از هم شده است.

ناراحتی از گسترش شبکه های اجتماعی

Chamath Palihapitiya که تا قبل از ترک فیس‌بوک در سال 2011 مسوول بخش افزایش تعداد کاربران بود می‌گوید امروز خود را گناهکار می‌داند چرا که ابزارهایی را توسعه داده است که کارکرد طبیعی جامعه را زیر سوال برده است.

وی که به سیل عظیم منتقدان ازشبکه‌های اجتماعی پیوسته، می‌گوید هیچ گفتمان مدنی، هیچ مشارکت فیزیکی در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و اطلاعات غلط و عدم اعتماد در این شبکه‌ها موج می‌زند.

وی که در ماه نوامبر در مدرسه بیزینس استنفورد سخنرانی کرده و اخیرا حرفهایش رسانه‌ای شده ادامه می‌دهد که بحث در مورد تبلیغات روسی نیست، بلکه مشکل جهانی درباره شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که باعث تخریب پایه‌های اصلی رفتار میان مردم شده است و من نمی توانم بر تصمیمات خود یا فرزندانم مدیریتی داشته باشم.

برخی ازکارشناسان بخشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و رفراندوم برگزیت در انگلیس را به اتاق‌های ایدئولوژیکی که توسط الگوریتم‌های فیس‌بوک طراحی شده ربط داده‌اند و گسترش اخبار جعلی، توطئه و تبلیغ سیاسی در کنار منابع قانونی خبر را بخشی از انحرافات شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک می‌دانند.

«سوزان گلیک» سخنگوی فیس‌بوک در پاسخ به Chamath Palihapitiya گفت وی 6 سالی است که از فیس‌بوک دور بوده است و بسیاری از اتفاقاتی که در کمپانی رخ داده را نمی‌داند. وی افزود Chamath در آن سال‌ها مسوول افزایش تعداد کاربر بود و بعدا ما سعی کردیم مسوولیت‌پذیری خود را در قبال افزایش تعداد کاربر بالا ببریم و در این کار بسیار جدی هستیم تا جایی که دیگر به سود مادی نمی‌اندیشیم.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir