موجودات فضایی مخفیانه درحال مشاهده ما هستند!
بر اساس فرضیه باغ وحش, موجودات فضایی بطور مخفیانه درحال مطالعه درباره انسان ها هستند.

علاقه موجودات فضایی به زندگی انسان ها

در سال 2005، دانشمندان یک کهکشان مارپیچی بزرگ از طریق تلسکوپ فضایی هابل پیدا کردند. پس از تجزیه و تحلیل، آنها کشف کردند که در واقع شامل دو کهکشان، NGC 1594 و 1595 است که در امتداد مرزهای صورت فلکی تازی‌ها (Canes Venatici) قرار دارند. آیا این دو کهکشان ممکن است میزبان تمدن بیگانه باشند؟

فرضیه باغ وحش (zoo) می‌گوید؛ تمدن بیگانه در سیاره‌های دور وجود دارد و دانشمندان آنها، مخفیانه نژاد بشر را بررسی می‌کنند.

این فرضیه جدید یکی از پاسخ‌های احتمالی ارائه شده توسط اخترشناس رادیویی در موسسه فناوری ماساچوست است که تلاش می‌کند "پارادوکس فرمی"(Fermi Paradox) را پاسخ گوید.

پارادوکس نوشته شده توسط فیزیکدانان "انریکو فرمی" و "مایکل هارت"، استدلال می‌کند که کهکشان دارای یک میلیارد ستاره مانند خورشید است و برخی از این ستاره‌ها میزبان تمدن بیگانه‌ای هستند که در سیارات مشابه زمین زندگی می‌کنند.

تناقض فرمی یا پارادوکس فرمی که از روی "انریکو فرمی" نامگذاری شده است، تضادی آشکار میان نبود مدرک و تخمین‌های احتمالاتی بالا، برای وجود تمدن‌های فرازمینی است.

موارد زیر نکات پایه‌ای بحثی هستند که توسط این دو فیزیکدان شکل گرفت:

**    میلیاردها ستاره شبیه به خورشید در کهکشان وجود دارند که بسیاری از آن‌ها میلیاردها سال از زمین پیرترند. با احتمالی بالا، برخی از این ستارگان سیاراتی نظیر زمین خواهند داشت و چنانچه زمین را نمونه‌ای در نظر بگیریم، برخی از سیارات ممکن است زندگی هوشمند داشته باشند.

**    برخی از این تمدن‌ها ممکن است به سفرهای میان‌ستاره‌ای دست یابند؛ گامی که زمین هم‌اکنون در حال بررسی آن است.  حتی با سرعت پایین سفر میان‌ستاره‌ای که در حال حاضر متصور هستیم، می‌توان کهکشان راه شیری را بطور کامل در حدود یک میلیون سال طی کرد.

با این نگرش، بیگانگان فرازمینی باید تاکنون زمین را ملاقات کرده باشند. "فرمی" در گفتگویی غیررسمی بیان کرد که هیچ مدرک این چنینی وجود ندارد که باعث شد بپرسد «همگان کجا هستند؟»

تلاش‌های بسیاری برای توضیح تناقض فرمی انجام شده که اساسا یا اشاره می‌کنند که زندگی فرازمینی هوشمند به شدت نایاب است یا دلایلی را برای برقرار نکردن تماس یا ملاقات نکردن زمین توسط چنین تمدن‌هایی اقامه می‌کنند.

یک مقاله دانشگاهی از "جان بال" محقق MIT شامل دو احتمال تحت فرضیه باغ وحش است. اول این که تمدن بیگانه وجود دارد و انسان‌ها به آنها علاقه دارند، به همین دلیل است که چند ذهن علمی از آنها در سکوت در حال مطالعه ما هستند. بقیه تمدن‌شان نمی‌دانند که انسان‌ها در یک کهکشان دیگر وجود دارند.

دومین احتمال یک مفهوم مشابه را فرض می‌گیرد؛ تمدن‌های دیگر وجود دارند، اما این فرضیه می‌گوید که انسان‌ها به این موجودات بیگانه علاقه زیادی دارند. بنابراین، آنها با دقت و در عین حال محتاطانه زندگی روی زمین را مطالعه می‌کنند.

"بال" استدلال می‌کند که اگر بیگانه‌ها در کهکشان‌های دیگر با توانایی از بین بردن زندگی بر روی زمین وجود داشته باشند و تا به حال نیز چنین کاری نکرده‌اند، پس از آن دو معنی می‌توان برداشت کرد.

وی می‌گوید: احتمالا زنده بودن ما برای بیگانگان ارزشمندتر است یا حداقل این که می‌توان گفت آنها کاری با ما ندارند و دخالت مستقیم نمی‌کنند. اما ما چگونه می‌توانیم در دنیای آنها دخالت کنیم؟ ما حتی هنوز نمی‌توانیم از منظومه شمسی خارج شویم.

یک مطالعه جداگانه توضیحی کاملا منحصربه فرد از اینکه چرا انسان هنوز زنده است، فراهم می‌کند. مطالعه موسسه "SETI" بر این باور است که سفر میان‌ستاره‌ای بیش از حد گران است. از این رو، بیگانگان علاقه‌ای به سفر و کاوش در کهکشان راه شیری ندارند.

به غیر از فرضیه باغ وحش، "بال" پاسخ‌های دیگری را بر اساس علم، فلسفه و دین و مذهب ارائه کرده است. با این حال این اخترشناس با بیان این‌که انسان در جهان تنها نیست، مقاله خود را به پایان می‌رساند.

وی متقاعد شده است که تمدن بیگانه وجود دارد و آنها دارای هوش پیشرفته‌تر از بشر هستند، به این ترتیب آنها می‌توانند برخی از قدرت‌ها را بر روی کهکشان کنترل کنند.

"بال" همچنین یادآور می‌شود که انسان هنوز چنین تمدن‌هایی را کشف نمی‌کند، زیرا هوش انسانی هنوز به اندازه کافی توسعه نیافته است.

وی پیش‌بینی می‌کند که وجود بیگانگان تنها با توسعه و کمال هوش مصنوعی ثابت خواهد شد.

علاوه بر این، این اخترشناس توصیه می‌کند که سیارات شبیه به زمین را جستجو کنند تا بتوانند منشاء زندگی را از طریق بررسی مواد غیر زنده مطالعه کنند و آنچه را که تمدنی دیگر می‌تواند داشته باشد، بررسی کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir