اپلیکیشن تشخیص چهره مردم در خیابان و بدست آوردن اطلاعات آنها برروی موبایل!
یک نرم افزار و اپلیکیشن ویژه برای موبایل عرضه شده است که با اسکن کردن چهره افراد می توانید اطلاعاتی درباره وی بدست آورید!

نرم افزار تشخیص چهره مردم در خیابان روی موبایل

شخصی را در خیابان می‌بینید و آرزو می‌کنید که ایکاش نام و مشخصات او را می‌دانستید.

اپلیکیشن Blippar را کمپانی لندنی که کار اصلی‌اش واقعیت افزوده / AR است؛ توسعه داده و در فاز اول با گردآوری 400 هزار چهره از مردم در خیابان در کنار افراد معروف، اجازه سرچ و شناسایی چهره را بوسیله گوشی هوشمند می‌دهد.

این کمپانی مدعی است در 99 درصد از موارد، جستجو با موفقیت انجام شده و نرم افزار با دقت بالا توانسته است فرد مورد نظر را به درستی تشخیص دهد.

ابن نرم افزار حتی توانسته افراد دو قلو را نیز از هم متمایز کرده و دوقلوهای اولسون(هنرپیشه آمریکایی) و ... را تشخیص دهد.

دیتابیس بلیپار متصل به اکانت افراد در شبکه‌های اجتماعی است و پس از گرفتن تصویر فرد مورد نظر در خیابان، به صورت تصادفی، دیتابیس خود روی شبکه‌های اجتماعی و پروفایل کاربران را سرچ کرده و نتیجه را منتشر می‌کند.

در فاز اول، افراد معروف، هنرپیشه‌ها، سیاسیون، آهنگسازان، خواننده‌ها، کارآفرینان، نویسندگان، ستاره‌های ورزشی و دانشمندان؛ تعریف شده که بعدا می‌تواند به سایر افرد جامعه تسری پیدا کند.

به زودی در یک مراسم عمومی قادر خواهید بود چهره فرد مورد نظر را اسکن کرده تا بیوگرافی و اطلاعات روز در مورد آن فرد را دریافت کنید.

شکل تجاری این اپلیکیشن نیز برای مردم عادی جذابیت ویژه‌ای دارد و مثلا در خیابان اگر از یک ماشینی خوشتان آمد، می‌توانید با اسکن عکس، مشخصات فنی و قیمت روز آن را در بیاورید و حتی با لینک به صفحه تجاری، خودروی مورد علاقه خود را بخرید.

شکل پیچیده‌تر این اپلیکیشن ظاهرا توسط نیروهای امنیتی، پلیس و ... مورد استفاده خاص قرار می‌گیرد.

* با سرچ Blippar می توانید این نرم افزار را برای گوشی های اندروید و ios دانلود کنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir