محدودیت های وی چت برای کاربران ایرانی اش!
پس از رفع فیلتر وی چت, استفاده از این نرم افزار افزایش خواهد یافت اما خدمات اکانت رسمی وی چت به ایرانی ها امکان پذیر نیست!

وی چت خدمات اکانت رسمی را به ایرانیان عرضه نمی کند!

برخلاف تلگرام که امکان ساخت کانال برای هرکسی به راحتی در آن امکان پذیر بود، وی چت چنین خدماتی را تنها با ارسال ایمیل و درخواست رسمی ارائه می دهد. این سرویس وی چت که official account نام دارد، بصورت رایگان عرضه می شود.

در وب‌سایت رسمی این شرکت، اکانت رسمی وی چت به شرح ذیل توصیف شده است:

پلت فرم مدیریت اکانت رسمی وی چت یک سرویس همکاری و ارتقا برای افراد مشهور، دولت، رسانه ها و شرکت ها است. حساب های رسمی می توانند محتوای خود را به میلیاردها نفر از کاربران WeChat از طریق این کانال WeChat ترویج کنند.

به همین منظور با ارسال یک ایمیل و درخواست رسمی از وی چت بر آن شدیم تا اکانت رسمی کلیک را در وی چت افتتاح کنیم. چند ساعت بعد شرکت مذکور با ارسال ایمیل زیر این درخواست را رد کرد.

ترجمه فارسی جواب WdChat: «با تشکر از ایمیل شما، در حال حاضر ساخت اکانت رسمی وی چت برای شرکت های ثبت شده در ایران امکان پذیر نیست. اگر شما یک شرکت ثبت شده در کشورهای دیگری از حمله هنگ کنگ، آمریکا، انگلیسی و غیره دارید، به ما اطلاع دهید.»

با توجه به این ایمیل به نظر می رسد پلتفرم وی چت در حال حاضر مکان مناسبی برای کسب و کارها و یا حداقل رسانه های ایرانی نباشد. باید دید در آینده نزدیک سیاست این اپلیکیشن و مدیرانش نسبت به شرکت های ایرانی تغییر می کند یا خیر؟

وی چت امکان ارائه دو نوع اکانت رسمی مختلف را برای کاربران فراهم می کند. نوع اول مدل اشتراکی است که بیشتر برای رسانه ها کار آمد است و نوع دوم سرویس خدماتی است که برای شرکت ها، رسانه های خصوصی، کسب و کارها و مواردی از این دست قابل استفاده است چرا که ابزارهای تجاری بیشتری برای کار با آن در اختیار مدیران قرار می گیرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir