نسخه iOS 11.3 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟
اپل بهار امسال نسخه جدید سیستم عامل آی او اس را برای آیفون و iPad منتشر می کند. از جمله مهم‌ترین بهبودهای نسخه iOS 11.3 می‌توان به علامت نشان دهنده سلامت باتری، بروز رسانی ARkit و ویژگی ثبت سوابق پزشکی اشاره کرد.

منتظر نسخه iOS 11.3 باشید

 موضوع باتری های آیفون در روزهای اخیر به عنوان یکی از بحث های داغ میان کاربران مطرح شده است. اپل عملکرد و سرعت پردازش آیفون های قدیمی را جهت ایجاد تعادل در طول عمر باتری ها کاهش داد (شکایت از اپل به علت کند کردن عمدی سرعت آیفون های قدیمی). اما حالا اپل حاضر است با قیمتی کمتر باتری این گوشی ها را با باتری های تازه عوض کند (تعویض باتری آیفون های قدیمی 10 میلیارد دلار هزینه روی دوش اپل می گذارد).

نسخه iOS 11.3 شامل امکانات تازه‌ای برای این باتری های جدید است که قابلیت بررسی سلامت باتری گوشی را برای کاربر فراهم می آورد تا اگر باتری نیاز به تعمیر داشت، کاربر بلافاصله متوجه شود. علاوه بر این، کاربر قادر به دیدن حالت روشن یا خاموش بودن مشخصه مدیریت انرژی (power management) است و در صورت لزوم می‌تواند آن را تغییر دهد.

همچنین، کمپانی اپل در نسخه iOS 11.3 بهبودهایی را در ARKit در نظر گرفته که در میان تولید کنندگان و سازنده ها، به AR SDK هم معروف است. AR 1.5 قادر است سطوح عمودی مانند درب و دیوار و یا اشیاء نامنظم موجود در یک نقشه و یا میزهای گرد و بیضی شکل را تشخیص دهد.

قابلیت جدید دیگری که اپل در نسخه جدید سیستم عامل اختصاص خود در نظر گرفته ثبت سوابق پزشکی است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تمامیِ سوابق پزشکی‌شان را یکجا در یک نرم افزار داشته باشند (امکان ثبت دقیق سوابق پزشکی کاربران آیفون در آپدیت جدید iOS). برای استفاده از این ویژگی جدید لازم نیست جداگانه وارد حساب کاربری هر بیمارستان شوید، بلکه داده های پزشکی شما برای تمامی دکترها و بیمارستان های موجود در مجموعه نهادهای طرف قرارداد، یکجا نشان داده می‌شود. این ویژگی جدید، فعلا فقط برای 12 موسسه پزشکی فعال است، ولی قرار است تعدادی بیمارستان و ارگان پزشکی دیگر به آن اضافه شود.

به نسخه iOS 11.3 چهار ایموجی-انیمیشن (انیموجی) تازه اضافه شده است؛ خرس، اژدها، جمجمه و یک شیر. این 4 ایموجی-انیمیشن، تعداد کل انیموجی ها را به 16 رسانده است. چت های تجاری (Business Chat) نیز در نرم افزار Message در آپدیت نسخه iOS 11.3 پیش بینی شده است. این قابلیت به کاربران اجازه ارتباط مستقیم با تُجار معروف از قبیل Hilton، Lowe’s و Discover و Well Fargo را می‌دهد.

اگر شما یک حساب کاربری در اپل داشته باشید، می‌توانید پیش نمایش امکانات تازه نسخه iOS 11.3 را مشاهده کنید، اما اگر اکانت اپل نداشته باشید می‌توانید از نسخه بتا که برای عموم آزاد است، استفاده کنید.

شایان ذکر است؛ بهار آینده نسخه iOS 11.3 منتشر خواهد شد. از آیفون 5s به بالاتر، تمامی دارندگان iPad Air و iPad Pros، نسل پنجم iPad، iPad Mini و از آن بالاتر و نسل های 6 iPod لمسی می‌توانند بهار امسال سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir