با تلگرام ایکس و ویژگی هایش آشنا شوید
نسخه جدید تلگرام با نام تلگرام ایکس عرضه شده است و بزودی همه از این نسخه استفاده خواهند کرد.

تلگرام ایکس جایگزین تلگرام می شود

بعد از تلاش دو ساله، تیم برنامه‌نویسان تلگرام به رهبری پاول دوروف، تلگرام جدیدی به نام Telegram X را عرضه کردند.

همه چیز از نو و به صورت چند‌سکویی / cross platform روی دیتابیس کتابخانه‌ای TDlib نوشته شده تا شرکای برنامه ‌نویس اپ‌های دست ساز و کاستومایز شده خود را بدون مشکل بسازند. اپ جدید با برگزیده‌ای از قابلیت‌های تلگرام موجود و برخی ویژگی‌های جدید طراحی شده است.

بنابراین تلگرام ایکس (دیفالت روی نایت مُد قرار گرفته است) نه تنها روی ویندوز، اندروید، ای او اس قابل اجراست؛ بلکه روی لینوکس، مک او اس، واچ او اس، تی وی او اس، تایزن و وب اسمبلی نیز قابل اجرا است.

بالارفتن عملکرد اپلیکیشن تا حدی بالا رفته که 18 هزار بات فعال به صورت شبیه سازی شده قابل اجرا در دیتابیس کتابخانه‌ای تلگرام است.

گفتنی است TDlib کاملا اوپن سورس نوشته شده و برای سایر برنامه‌نویسان در گیت‌هاب قابل دسترسی است.

فضای بیشتر برای پیام‌ها و تصاویر در تلگرام ایکس در نظر گرفته شده و زین پس عکسهای کانال به صورت فول اسکرین دیده می‌شوند. تمامی چت‌ها در همه پلتفرم‌ها با نگه داشتن تب و پری‌وی‌یو کردن پیام، بدون سین شدن قابل اجرا شده است. این قابلیت برای آیفون‌ بود که حالا برای همه کاربران با هر نوع سیستم عاملی قابل اجرا است. فهرست شدن چت و مکالمه در دو ستون در صفحه اصلی تلگرام ایکس نیز ویژگی قابل توجهی است که در تلگرام معمولی دیده نمی‌شود.

دسترسی به فایل‌ها پایین پروفایل کاربر به صورت دسته‌بندی و در فرمتی جدید تعریف شده و اجراکننده موسیقی نیز متفاوت شده است.

سرعت، کیفیت و راحتی استفاده؛ فاکتورهایی بوده است که ضمن بهینه‌سازی نرم افزاری بر مبنای پایگاه جدید داده، توسط تیم تلگرام ایکس به مدت 2 سال هدف گذاری شده است.

بنابراین، با سوئیچ روی پلتفرم جدید توسط برنامه‌نویسان این نوید به کاربران داده می‌شود تا آنها نیز از تلگرام معمولی دست کشیده و بدلیل قابلیت بهتر، به تلگرام ایکس سوئیچ کنند. با سوئیچ روی نسخه جدیدف تمام دیتای قبلی نمایان شده، بدون اینکه دیتایی از دست رفته باشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir