معرفی 20 شرکت هواپیمایی امنی که هیچ حادثه مرگباری نداشته اند!
قصد داریم شما را با امن ترین خطوط هوایی دنیا آشنا  کنیم که تا کنون هیچ حادثه مرگباری نداشته اند.

با امن‌ترین خطوط هوایی جهان آشنا شوید

علی‌رغم حادثه‌های تلخ هوایی که هر از گاهی شاهد آن‌ هستیم، مسافرت با هواپیما در سایر قسمت‌های دنیا به عنوان امن‌ترین شیوه حمل‌ونقل به حساب می‌آید. در این زمینه وب‌سایت معتبر AirlineRating هر سال فهرستی از امن‌ترین خطوط هوایی دنیا را منتشر می‌کند.

وب‌سایت مذکور برای مشخص کردن امن‌ترین خطوط هواپیمایی دنیا وسواس زیادی به‌خرج می‌دهد و سازوکار انتخاب خطوط هوایی امن با کمک سازمان ایکائو (سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی) شکل گرفته است، در این سازوکار پس از بررسی دقیق ۴۰۹ شرکت هواپیمایی، بهترین شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خدمات پرواز در کل دنیا انتخاب می‌شوند.

لازم به ذکر است ۲۰ خط هوایی حاضر در این فهرست به لحاظ امنیت، اولویتی بر یکدیگر ندارند و در این فهرست بر اساس حروف الفبا (الفبای انگلیسی)، امن‌ترین خطوط هوایی دنیا را شاهد هستیم.

۱. هواپیمایی نیوزیلند

در حدود سال ۲۰۰۰ بود که هواپیمایی نیوزیلند با مشکلات شدید مالی روبرو شد اما این هواپیمایی به خوبی از پس این مشکلات برآمد و امسال برای سومین بار است که نام هواپیمایی نیوزیلند را در فهرست ۲۰ خط هواپیمایی امن دنیا شاهد هستیم. خوشبختانه این هواپیمایی در دو دهه گذشته هیچ حادثه خطرناکی را تجربه نکرده است.

۲. هواپیمایی آلاسکا

هواپیمایی آلاسکا در سیاتل واقع شده است و این هواپیمایی بیشتر در منطقه ساحل غربی آمریکا فعالیت می‌کند. این هواپیمایی حدود ۲ سال پیش هواپیمایی ویرجین آمریکا را با مبلغ گزاف ۲.۶ میلیارد دلار خریداری کرد. برند هواپیمایی ویرجین نیز از فروردین ماه سال آینده دیگر فعالیت نخواهد داشت. هواپیمایی آلاسکا از سال ۲۰۰۰ تاکنون حادثه مرگباری را در پی نداشته است.

۳. هواپیمایی آل نیپون ایروِیز (All Nippon Airways)

خدمات و سرویس‌های این هواپیمایی که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شده،‌ از آن زمان تاکنون زبانزد خاص و عام است و در سال گذشته از جانب Skytrax در فهرست ششمین خط هوایی برتر دنیا قرار گرفت. هواپیمایی آل نیپون ایویز بیشتر از ۴۵ سال می‌شود که با حادثه مرگباری روبرو نشده است.

۴. هواپیمایی بریتیش ایرویز

خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ و به دنبال ادغام شرکت‌های هوایی بریتیش اُورسیز (British Overseas Airways) و بریتیش یوروپیَن ایرویز (British European airways)، شکل گرفت و در حال حاضر سه دهه است که حادثه مرگباری را در هواپیمایی بریتیش ایرویز شاهد نبوده‌ایم.

۵. هواپیمایی کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

هواپیمایی کاتای پاسیفیک به ارائه سرویس‌های برتر و امنیت بسیار بالا شهرت دارد، این هواپیمایی تاکنون حملات تروریستی را تجربه کرده، اما از سال ۱۹۶۰ تاکنون هیچکدام از هواپیماهای کاتای پاسیفیک دچار حادثه مرگباری نشده‌اند.

۶. هواپیمایی امارات

در بیست سال گذشته هواپیمایی امارات توانسته است به قدرتی در پروازهای تجاری تبدیل شود، خدمات برتر و امنیت بسیار بالا باعث شده تا این هواپیمایی به فهرست‌های مختلف خطوط هواپیمایی برتر دنیا راه پیدا کند، از ۳۱ سال گذشته هواپیمایی امارات تنها با یک حادثه هوایی روبرو بوده که این حادثه تلفات جانی را در بر نداشته است.

۷. هواپیمایی اتحاد

این هواپیمایی چیزی حدود یک دهه عمر دارد اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته است به لطف سرویس‌های خوب و امنیت بسیار بالای پرواز به یکی از هواپیمایی‌های مطمئن دنیا تبدیل شود.

۸. هواپیمایی اِوا ایر (Eva Air)

در بین تمامی خطوط هواپیمایی که در آسیا وجود دارند، هواپیمایی اوا ایر به عنوان یکی از امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در آسیا به‌حساب می‌آید، هواپیمایی اوا ایر از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۸۸ تاکنون با هیچ حادثه خطرناکی روبرو نشده است.

۹. هواپیمایی فن‌اِیر (Finair)

ممکن است نام هواپیمایی فن‌ایر که به عنوان یک شرکت خدمات هوایی ملی فنلاندی به حساب می‌آید را زیاد نشنیده باشید اما جالب است بدانید این هواپیمایی به عنوان یکی از امن‌ترین خطوط هواپیمایی دنیا شناخته می‌شود و از سال ۱۹۶۰ تاکنون هیچ حادثه خطرناکی را تجربه نکرده است.

۱۰. هاوایی ایرلاینز (Hawaiian Airlines)

هواپیمایی هاوایی ایرلاینز، بیشتر از ۵۰ فروند هواپیمای باریک‌پیکر و پهن‌پیکر در اختیار دارد و از زمان تاسیس در سال ۱۹۲۹ تاکنون هیچ حادثه مرگباری را در هواپیمایی هاوایی ایرلاینز شاهد نبودیم.

۱۱. هواپیمایی ژاپن ایرلاینز

هواپیمایی ملی ژاپن در سال ۱۹۵۱ تاسیس شده و چیزی بیشتر از ۶۰ سال قدمت دارد، در حال حاضر بیشتر از ۳۰ سال می‌شود که حادثه مرگباری را در هواپیمایی ژاپن ایرلانیز شاهد نبوده‌ایم.

۱۲. هواپیمایی کا.‌ال.‌ام (KLM)

در این قسمت با یکی از قدیمی‌ترین و امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا طرف هستیم که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شده است، هواپیمایی کا.‌ال‌.‌ام و ایر فرانس در سال ۲۰۰۴ با هم ادغام شدند اما هر دو شرکت هواپیمایی از آن زمان تاکنون با برند‌های جداگانه‌ای فعالیت می‌کنند. خطوط هواپیمایی کا.‌ال‌.‌ام در چهل سال گذشته با حادثه‌ مرگباری روبرو نشده است.

۱۳. هواپیمایی لوفتانزا

حتی اگر به سفرهای هوایی علاقه‌ای نداشته‌ باشید باز هم به احتمال زیاد نام هواپیمایی لوفتانزا به گوش شما خورده است، این هواپیمایی خوشنام که از سال ۱۹۵۵ تاکنون به مسافرین سرویس‌رسانی کرده به عنوان یکی از بهترین خطوط هواپیمایی اروپایی به‌حساب می‌آید. هواپیمایی لوفتانزا از سال ۱۹۹۳ تاکنون حادثه دلخراشی را تجربه نکرده است.

۱۴. هواپیمایی کانتاس (Qantas Airlines)

هواپیمایی کاناس نیز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا به‌حساب می‌آید و تاریخ تاسیس این هواپیمایی به ۹۶ سال پیش باز می‌گردد، هواپمایی کانتاس مفتخر است که از سال ۱۹۵۱ تاکنون با هیچ حادثه مرگباری مواجه نشده است.

۱۵. هواپیمایی پادشاهی اردن

ممکن است نام هواپیمایی پادشاهی اردن همانند سایر شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه بر سر زبان‌ها نیافتاده باشد اما بد نیست بدانید این هواپیمایی در سه دهه گذشته هیچ حادثه خطرناکی را تجربه نکرده است.

۱۶. هواپیمایی اسکاندیناوی

هواپیمایی اسکاندیناوی که به اختصار با نام SAS نیز شناخته می‌شود در حال حاضر به عنوان هواپیمایی ملی دانمارک، نروژ و سوئد فعالیت می‌کند. هواپیمایی اسکاندیناوی در سال ۱۹۴۶ تاسیس شده است و آخرین سانحه مرگبار این هواپیمایی به سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد.

۱۷. هواپیمایی سنگاپور

شرکت هواپیمایی سنگاپور از سال ۲۰۰۰ تاکنون با هیچ حادثه خطرناکی روبرو نبوده است و Skytrax، هواپیمایی سنگاپور را به عنوان دومین هواپیمایی برتر دنیا می‌شناسد.

۱۸. هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایرلاینز

این هواپیمایی در سال ۲۰۰۲ پس از ورشکستگی هواپیمایی سوئیس ایر تاسیس شد و در سال ۲۰۰۷ به گروه هواپیمایی آلمان پیوست، در کل تاریخ هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایرلاینز حادثه مرگباری را شاهد نبوده‌ایم.

۱۹. هواپیمایی ویرجین آتلانتیک

ریچارد برنسون، میلیاردر ماجراجویی که کتاب‌های موفقیت وی در ایران نیز به فروش می‌رسد، سنگ‌بنای هواپیمایی ویرجین آتلانتیک را گذاشت. در حال حاضر مقدار ۴۹ درصد از کنترل این هواپیمایی در اختیار هواپیمایی دلتا ایرلاینز قرار دارد. ویرجین آتلانتیک از زمان تاسیس خود تاکنون هیچ‌گونه حادثه مرگباری را تجربه نکرده است.

۲۰. هواپیمایی ویرجین استرالیا

این هواپیمایی نیز که یکی دیگر از زیر مجموعه‌های هواپیمایی بزرگ ویرجین به‌حساب می‌آید در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تاکنون با حادثه مرگباری روبرو نشده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir.ir