ویژگی مهم اندروید جدید: جاسوسی با دوربین موبایل غیرممکن شد
نسخه جدید اندروید برای حفظ امنیت بیشتر کاربرانش, اجازه سوء استفاده و فعال کردن مخفیفانه دوربین گوشی همراه را نمی دهد.

اندروید جدید جاسوسی از دوربین را غیرممکن می کند

بسیاری از بدافزارها و ویروس های گوشی های هوشمند با هدف فعال کردن مخفیانه دوربین گوشی همراه و جاسوسی از کاربران طراحی می شوند. اما نسخه جدید اندروید جلوی وقوع این مشکل را می گیرد.

با توجه به افزایش نگرانی های کاربران در این زمینه گوگل تصمیم گرفته تا برای مقابله با این نوع سواستفاده های خطرناک وارد عمل شود.

این شرکت می گوید اندروید پی را به گونه ای طراحی کرده که برنامه های خرابکار نمی توانند دوربین و میکروفون آن را مخفیانه روشن کنند. در صورتی که برنامه ای بدون اجازه کاربر دوربین گوشی را روشن کند، اندروید آن را از کار می اندازد و پیام خطایی را برای افراد نمایش می دهد.

همچنین دستکاری اندروید پی برای روشن کردن مخفیانه میکروفون گوشی و ضبط صدا در پس زمینه ناممکن می شود. البته اندروید پی جلوی فعالیت برنامه های ضبط صدا که توسط کاربران فعال شوند را نمی گیرد.

اندروید پی هنوز به طور رسمی عرضه نشده و زمان به بازار آمدن دقیق آن مشخص نیست. اما گوگل وعده داده که با استفاده از این سسیستم عامل حریم شخصی کاربران به طور کامل محفوظ خواهد ماند. در حال حاضر تعدادی از توسعه دهندگان به طور خصوصی در حال بررسی امکانات اندروید پی هستند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com