10 گوشی موبایلی که بهترین دوربین را برای عکاسی دارند
از سوی یک موسسه 10 گوشی موبایلی که بهترین دوربین را برای عکاسی دارند معرفی شدند.

بهترین گوشی ها برای عکاسی کدامند؟

موسسه و مجله آماری و تحقیقاتی کانسومر ریپورتس به تازگی اعلام کرده است که گوشی پرچمدار جدید اپل، آیفون ۱۰ (ایکس)، در کیفیت دوربین و عکاسی از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

کارشناسان و متخصصان این موسسه دوربین گوشی‌های هوشمند را از لحاظ رزولوشن تصویر، دقت رنگ، دامنه داینمیک و نویز بصری مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌اند و گزارشی را ارائه داده اند که نشان می‌دهد جدیدترین محصول و پرچمدار اپل آمریکایی یعنی آیفون ۱۰ در جایگاه نخست این رده بندی قرار گرفته است.

هدف پژوهشگران در این موسسه این بوده است که کیفیت تصویر و دوربین عکاسی در گوشی‌های هوشمندی که هم اکنون در بازارهای جهانی جولان می‌دهند و هریک از خود تبلیغ می کنند، را بسنجند و ببینند کدام از تبلیغات آنها با واقعیت نزدیک‌تر است.

در این فهرست ارائه شده، آیفون ۱۰، آیفون ۸ و ۸ پلاس به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم و سوم جای گرفته‌اند.

البته این گزارش از دید بسیاری از تحلیل‌گران بسیار بحث برانگیز و مشکل‌دار است، چراکه در این همه گوشی های هوشمند قدرتمند با دوربین های عکاسی با کیفیت چرا تنها سه گوشی جدید اپل معرفی شده اند و در صدر این جدول قرار گرفته اند.

این در حالی است که برندهای دیگری همچون سامسونگ، سونی، گوگل و غیره نیز از دوربین های بسیار پیشرفته با دقت و وضوح بالایی بهره می برند. آنها بر این باورند که موسسه کانسومر ریپورتس از تمامی برندهای دیگر چشم پوشی کرده و تنها نام گوشی های آیفون را در صدر این لیست گنجانده است.

بر اساس گزارش های دیگری که پیشتر منتشر شده بود، گوشی های هوشمند گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال از بهترین گوشی ها در زمینه عکاسی شناخته شده بود.

در ادامه، فهرست گوشی های هوشمندی که توسط موسسه کانسومر ریپورتس بعنوان بهترین گوشی از نظر دوربین و کیفیت عکاسی ارائه و معرفی شده اند، به چشم می خورند:

- آیفون ۱۰ اپل
- آیفون ۸ اپل
- آیفون ۸ پلاس اپل
- گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ
- آیفون ۷ اپل
- آیفون ۶ اس اپل
- گلکسی اس ۸ سامسونگ
- گلکسی نوت ۸ سامسونگ
- آیفون ۷ پلاس اپل
- گلکسی اس ۸ اکتیو سامسونگ

هرچند که در آخر این گزارش و فهرست ارائه شده ، موسسه مذکور عنوان کرده است که در اصل رتبه بندی ۱۰ گوشی برتر نام برده شده بسیار سخت و دشوار بوده و آنها در حقیقت تفاوت خاصی باهم ندارند.

البته برخی دیگر از این فهرست اشکال گرفته و می گویند که چطور آیفون ۶ که هم اکنون دو سال از مزان عرضه آن می گذرد، عملکرد دوربین بهتری نسبت به گلکسی اس ۸ سامسونگ دارد که با دوربین دوگانه در سال گذشته عرضه شد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir