تاثیر جالب درآمد زنان برروی تناسب اندام و لاغر بودن شان!
براساس تحقیقات صورت گرفته هرچقدر که درآمد زنان بالاتر و بیشتر باشد آنها تناسبت اندام بهتری داشته و  لاغر تر خواهند بود!

رابطه جالب درآمد زنان روی تناسب اندامشان

محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات‌ متحده، با بررسی جامع میزان چاقی افراد و پرونده‌های پزشکی آنها، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، متوجه شدند که بین پرداخت حقوق زن‌ها و مقدار لاغری آنها، نسبت مستقیمی وجود دارد و هرقدر حقوق زن‌ها بیشتر باشد، آنها لاغرتر می‌شوند. البته این نسبت در میان مردها مشاهده نشده است.

محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده، در تحقیقات خود و بررسی تاریخچه پزشکی افراد، متوجه شدند به طور کلی حدود ۳۱درصد از افرادی که بالاترین درآمد را دارند، چاق هستند. در مقایسه با این افراد حدود ۴۰درصد افراد چاق نیز از درآمد کمی برخوردار بودند. درضمن به نظر می‌رسید که در این میان جنسیت هم نقش دارد.

مقدار درآمد زنان مورد بررسی، روی تناسب‌اندام آنها تأثیر مستقیم داشت و هرچه درآمدشان بیشتر بود،لاغرتر بودند. در واقع ۴۵ درصد از زنانی که در خط فقر قرار داشتند، چاق‌تر بودند اما این درصد درخصوص زنان با درآمد متوسط، ۴۳درصد و برای زنان با درآمد بالاتر، زیر ۳۰درصد بود. درضمن چنین نسبت واضحی بین درآمد بالا و لاغری، بین مردها مشاهده نشد.

در این بررسی‌ها محققان متوجه شدند که تحصیلات بالاتر در زن‌ها، باعث می‌شود که علاوه بر درآمدبیشتر نسبت به زن‌های دیگر، آگاهی بیشتری نسبت به سلامت بدن خود داشته و از چاق شدن پرهیز کنند.۴۰درصد از زنانی که دیپلم و یا تحصیلات زیردیپلم داشتند، چاق بودند که این درصد میان زنان‌ دانشگاهی، فقط ۲۸درصد بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Tabnakbato.ir