در پروژه جذاب پروژه بلیط داغ ناسا ثبت نام کنید؛ نام خود را روی خورشید جاودانه کنید
ناسا قصد دارد با نمایش نام افراد روی خورشید، دوران جدیدی از خلاقیت و تکنولوژی را رقم بزند و نام شما می تواند جزء یکی از این افراد باشد!

فراخوان ناسا برای ثبت نام در پروژه بلیط داغ

کاوشگر خورشیدی Parker ناسا قصد دارد تا مأموریتی را انجام دهد که تا به حال نظیر آن روی نداده است. اگر محققان این موسسه موفق به انجام چنین کاری شوند، می توان این پروژه را یک دستاورد بزرگ و شگفت انگیز به حساب آورد. اما بهترین قسمت این طرح ابتکاری، آن است که تمامی افراد در چنین رویدادی دعوت شده اند.

ناسا نام این پروژه را بلیط داغ (Hot Ticket) گذاشته و از مردم عادی خواسته تا در این طرح شرکت و نام خود را در صفحه مربوطه وارد کنند. بر اساس پیشنهاد ناسا، اسامی افراد روی کارت های حافظه کوچکی ذخیره و با قرار گرفتن در داخل کاوشگر ناسا به سمت خورشید پرتاب می شود.

چنین طرحی را می توان بیشتر از یک پروژه نمادین برای علاقمندان به علوم فضایی به حساب آورد که انجام آن، فوق العاده شگفت انگیز به نظر می رسد.

برای شرکت در این طرح می توانید وارد صفحه ثبت نام وبسایت ناسا شده و درخواست خود را وارد کنید.( آدرسصفحه ثبت نام parkersolarprobe.jhuapl.edu/The-Mission/Name-to-Sun/  ) اگر فرآیند اسم نویسی به خوبی پیش برود، از سمت ناسا یک لینک به ایمیل شما ارسال می شود که با کلیک روی آن، ثبت نام با موفقیت به پایان رسیده و به صفحه ای هدایت می شوید که با تأیید مشخصات، یک بلیط دیجیتالی برای شما صادر می شود.

لایه محافظتی 10 سانتیمتری کاوشگر ناسا از آن در مقابل حرارت خورشید محافظت به عمل می آورد. پروژه بدین صورت است که کاوشگر ناسا در فاصله حدود 6.5 میلیون کیلومتری خورشید به دور آن می چرخد و توانایی تحمل گرمایی معادل 1371 درجه سلسیوس را دارا است. با وجود چنین حرارتی، درون کاوشگر ناسا از گرمایی معادل دمای اتاق بهره مند است.

کاوشگر ناسا که ابعادی به اندازه یک ماشین کوچک دارد، در جریان مأموریت خود بارها حول خورشید گردش کرده و ضمن آن، اطلاعاتی را در مورد این ستاره بزرگ کهکشانی در اختیار دانشمندان می گذارد. چنین دیتایی می تواند به افراد فعال در این حوزه و اشخاص دیگر کمک کند تا اطلاعات بیشتری نسبت به خورشید کسب کنند. بر اساس پیش بینی ها، انجام این پروژه در سال 2025 اتفاق می افتد. اما ممکن است این طرح بسته به شرایط و میزان پیشرفت تکنولوژی، کمی زودتر اتفاق بیفتد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir