5 ویژگی و برتری مهم گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو
 قصد داریم به معرفی 5 ویژگی مهم در گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو بپردازیم.

با هواوی پی 20 و پی 20 پرو بیشتر آشنا شوید

هواوی در نیمه دوم سال 2017 از دو فبلت میت 10 و میت 10 پرو به عنوان پرچمداران خود رونمایی کرد. این شرکت چند روز پیش با معرفی گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو نشان داد که می تواند محصولاتی را با نوآوری های خاصی روانه بازار کند.

در ادامه به بررسی 5 ویژگی برتر گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو می پردازیم و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که این دو پرچمدار جدید هواوی ارزش خرید بالایی دارند.


طراحی شیشه ای

هواوی امسال تصمیم گرفت که پرچمداران خود را با بدنه شیشه ای و فریم فلزی معرفی و آن ها را به رنگ های جذابی مزین کند. نسل قبلی هواوی پی 20 و پی 20 پرو یعنی هواوی P10 و P10 پلاس دارای بدنه فلزی هستند و از دوربین دوگانه با چنیش افقی بهره می برند.

هواوی در پرچمداران جدید خود از دوربین اصلی دوگانه و سه گانه استفاده کرده که به صورت عمودی بر روی پنل پشتی این دستگاه ها قرار گرفته اند. در نسخه پرو این دستگاه شاهد حضور رنگ «Twilight» هستیم که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

در حالی که هواوی در پی 20 پرو از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است، ضخامت آن به 7.8 میلی متر می رسد.


طراحی تمام صفحه به همراه برش نمایشگر

با نگاه به نمایشگر این دستگاه ها اولین بخشی که برای کاربران جالب به نظر می رسد، برش موجود در آن است. این برش نمایشگر را می توان به راحتی با بریدگی موجود در صفحه نمایش آیفون X مقایسه کرد.

نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو برابر با 18.7:9 است. با توجه به این موضوع که شاید برخی کاربران به برش نمایشگر علاقه نداشته باشند، هواوی در بخش تنظیمات قابلیتی نرم افزاری را قرار داده که بخش بالایی این دستگاه ها را همانند گوشی های هوشمند معمولی می کند.

گوشی هواوی P20 به نمایشگر 5.8 اینچی با فناوری LCD و رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده است و نسخه پرو این پرچمدار نیز از صفحه نمایش 6.1 اینچی با فناوری OLED بهره می برد. برخلاف انتظارات سنسور اثر انگشت این محصولات در پایین نمایشگر و درون دکمه هوم قرار گرفته است.


دوربین سه گانه لایکا

نسخه معمولی هواوی P20 به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است که از سنسورهای 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم بهره می برند. این سنسورها عملکرد بهتری نسبت به هواوی P10 و هواوی میت 10 دارند.

در اقدامی جالب هواوی پی 20 پرو از دوربین اصلی سه گانه لایکا بهره می برد. سنسورهای مورد استفاده در این محصول 40 مگاپیکسلی رنگی، 8 مگاپیکسلی تله فوتو و 20 مگاپیکسلی مونوکروم هستند. مجموع رزولوشن این سه دوربین به 68 مگاپیکسل می رسد که در دنیای گوشی های هوشمند بی نظیر است.

دوربین هواوی P20 پرو از فوکوس قابل پیش بینی 4 بعدی بهره می برد و همچنین توسط فناوری هایی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است می تواند با ترکیب 4 پیکسل، یک پیکسل با ابعاد 2 میکرومتر تولید کند.

از دیگر ویژگی های دوربین های مورد استفاده در گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو می توان به امکان فیلم برداری صحنه آهسته به صورت 960 فریم در ثانیه با رزولوشن 720p اشاره کرد.


زوم هیبریدی 5 برابری

در هواوی P20 پرو از سیستم زوم هیبریدی 5 برابری استفاده شده که البته این زوم به صورت اپتیکال نیست. سنسور تله فوتو این گوشی هوشمند قادر به زوم 3X اپتیکال است که به همراه سنسور RGB می تواند تا 5 برابر بزرگنمایی را برای کاربر به ارمغان آورد.

در حالی که کیفیت زوم هیبریدی در مقایسه با زوم اپتیکال کمتر است ولی تصاویر ثبت شده توسط این فناوری کاملا قابل توجه است. به علت استفاده از هوش مصنوعی در پردازنده Kirin 970، در تصاویر ثبت شده تاری کمی به چشم می خورد.


استفاده از هوش مصنوعی در هواوی پی 20 و پی 20 پرو

پرچمداران سری P20 هواوی همانند میت 10 و میت 10 پرو در بخش دوربین دارای قابلیت شناسایی خودکار صحنه هستند . با استفاده از این ویژگی دوربین در هنگام ثبت تصاویر بهترین تنظیمات را اعمال می کند. هواوی برای افزایش کارایی این سیستم با عکاسان حرفه ای در سراسر جهان همکاری کرده است.

هوش مصنوعی مورد استفاده در گوشی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو به اندازه ای دقیق است که می تواند فرق دسر و گوشت را تشخیص دهد و با تنظیمات بهترین نتیجه را برای کاربر به ارمغان آورد.

یکی دیگر از ویژگی های دوربین هواوی پی 20 و پی 20 پرو مربوط به لرزشگیر هوش مصنوعی آن هاست. بر اساس اعلام هواوی این فناوری می تواند جلوی لرزش ها را بگیرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir