عجیب ترین سوالات علمی بچه ها از والدین!
معمولا کودکان سوالات زیادی از والدین خود می پرسند که در ادامه به شایع ترین سوالات علمی بچه ها اشاره می کنیم

شایع ترین سؤالات بچه ها از والدین

نگاه بچه ها به دنیا با بزرگسالان تفاوت چندانی ندارد؛ حتی آنها عمیق تر درباره ی برخی از جنبه های زندگی فکر می کنند. به طور کلی کودکان بسیار کنجکاو هستند، زیرا ذهنشان می خواهد جهان اطراف را کشف کند.

علاوه بر همه ی اینها، تخیّل قوی باعث می شود تا سؤالات بی شماری را مطرح کنند.

در اینجا فهرست شایع ترین سؤالات بچه ها را که شاید باعث تعجب و دستپاچه شدن والدین می شود را خواهید خواند.

چرا آب بخار می شود؟

وقتی آب داغ می شود، مولکول های آن شروع به حرکت از پایین به بالا می کند. همان طور که این جنبش ادامه می یابد، فاصله ی بین مولکول ها بیشتر می شود و پیوندها آنها ضعیف می شود و باعث تبخیر آب می شود.

هواپیما چگونه پرواز می کند؟

در هواپیما بال ها به شکل خاصی طراحی شده اند که هوا را به زیر خود هدایت کرده و باعث وارد آمدن نیرویی به سمت بالا به هواپیما شده و آن را به سمت آسمان می برد.

چرا برف سفید است؟

برای پاسخ به این سؤال به فرزندتان بگویید که یخ اساساً بی رنگ و شفاف است و برف همان آب یخ زده است. دلیل سفید بودن برف این است که هر دانه برف از تعداد زیادی دانه های کوچک یخ تشکیل شده و آنچیزی که باعث می شود برف سفید به نظر برسد بازتاب نور از تمامی سطوح به توده های برف است.‌

چرا رنگ موی آبی نداریم؟

رنگ موی انسان بر اساس سه نوع رنگ دانه تعیین می شود: قهوه ای، سیاه و قرمز. ترکیب مو شامل حباب های کوچک هوا است. ترکیب رنگ و حباب هوا رنگ موی انسان را تعیین می کند.

چرا آسمان آبی است؟

نور خورشید از رنگ های زیادی تشکیل شده است اما زمانی که به ذرّات هوا برخورد می کند، ما فقط رنگ آبی را می بینیم.

مه چگونه به وجود می آید؟

مه زمانی تشکیل می شود که توده ای از هوای گرم و سرد با هم برخورد می کنند و یا بالعکس.‌ بر اثر این برخورد ابر ضخیمی از بخار آب و ذرات یخ بالای سطح زمین پخش می شود.

چرا آب نمی سوزد؟

آب, هنگامی که هیدروژن با اکسیژن اکسید می شود یک واکنش شیمیایی را تولید می کند که باعث می شود در شرایط عادی غیرقابل اشتعال باشد.

چرا عقربه های ساعت از چپ به راست حرکت می کنند؟

قبل از اختراع ساعت های مکانیکی مردم از ساعتهای خورشیدی برای دانستن زمان استفاده می کردند که برای اولین بار در نیمکره ی شمالی ظاهر شد. جایی که حرکت خورشید از چپ به راست بود. در نیمکره ی شمالی خورشید از سمت چپ طلوع می کند، از سر شما می گذرد و در سمت راست غروب می کند که در تولید ساعت های مکانیکی هم از این شکل در طراحی عقربه ها استفاده کردند.

چرا چرخ گِرد است؟

شکل دایره ای برای حرکت در سطح زمین بهترین و ایده آل ترین است. وقتی چرخ گرد باشد حول محور خود راحت تر روی زمین حرکت می کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir