داشتن دندان سفید خوب نیست!
رنگ اصلی دندان‌های انسان، سفید شفاف نیست و سایه‌ای تیره دارد. درصورتی‌که رنگ دندان با بلیچینگ و جرم‌گیری به سفید تغییر پیدا کند، از استحکام و سلامت آن کاسته خواهد شد

دندان‌های سفید، شفاف و براق، استحکام و سلامت کم‌تری دارند

انسان‌ها با نژادهای متفاوت در گوشه‌وکنار جهان از دندان‌های مختلفی با رنگ‌های متفاوت برخوردارند که سطح استحکام آن‌ها باهم یکسان نیست. به اعتقاد پژوهشگران، دندان‌هایی قوی و مستحکمند که طبیعی و سالم باشند و جالب این‌که این دندان‌ها معمولا سفیدرنگ نیستند. پزشکان معتقد که دندان‌های محکم، آن‌هایی هستند که رنگشان به سفیدی کاغذ یا کلیدهای پیانو نیست و سایه‌ای تیره دارند.

مینای دندان دارای رنگ سفید مایل به آبی است که تا حدودی از شفافیت نیز برخوردار است.

رنگ سطح زیرین مینای دندان‌ها زردرنگ است و نشان می‌دهد که رنگ کلی دندان‌ها، خاکستری روشن یا زرد کمرنگ است. درواقع می‌توان گفت که مینای دندان، سفید و شفاف و لایه زیرین یا مواد اصلی دندان، زرد کمرنگ و نیمه‌شفاف است. قابل‌توجه است که معمولا دندان‌های زنان نسبت به مردان سفیدتر است.

سیگار کشیدن یا اختلالات متابولیسمی کمیاب می‌تواند تیرگی دندان‌ها را به همراه داشته باشد، اما سفید کردن آن‌ها با بلیچینگ و جرم‌گیری توصیه نمی‌شود.

با بلیچینگ و جرم‌گیری، لایه‌هایی از سطح مینای دندان‌ها برداشته می‌شود و قطر مینای دندان کاهش پیدا می‌کند که در اثر آن، دندان‌ها به‌طور دائمی تضعیف می‌شوند. با تضعیف مینا، دندان‌ها زودتر دچار پوسیدگی می‌شوند و حتی ممکن است در اثر کمبود کلسیم، شکننده نیز بشوند. از دیگر عوارض جانبی استفاده از این روش‌ها می‌توان به افزایش حساسیت دندان‌ها و سوزش لثه‌ها اشاره کرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: sinapress.ir