5 برتری گلکسی اس 9 سامسونگ نسبت به آیفون ایکس
گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ برتری هایی نسبت به گوشی آیفون ایکس دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

چرا باید گلکسی اس 9 سامسونگ را بخریم؟

در این مطلب می خواهیم با 5 مزیت گلکسی اس 9 سامسونگ در مقایسه با آیفون ایکس آشنا شویم.

طراحی دقیق تر نمایشگر لب به لب

آیفون 10 را می توان اولین اسمارت فون اپل دانست که بدون حاشیه های بالا و پایین نمایشگر عرضه شد. البته هنوز هم در اطراف نمایشگر این گوشی شاهد یک حاشیه بسیار اندک هستیم و متأسفانه زمانی که آن را با گلکسی اس 9 سامسونگ مقایسه می کنیم، حاشیه های سمت چپ و راست آن کاملا به چشم می آید.

سامسونگ در کهکشانی های جدید خود موفق شده تا حد زیادی به طراحی نمایشگر لب به لب و بدون حاشیه نزدیک شده و نسبت صفحه نمایش به بدنه را به 92 درصد برساند.

حاشیه بالایی نمایشگر Galaxy S9 نسبت به نمایشگر برش خورده آیفون ایکس کمتر است، اما قابلیت تشخیص چهره محصول اپل در مقابل رقیب، یک برگ برنده تمام عیار به حساب می آید.

حالت اسلوموشن بی نظیر

در حالی که آیفون ایکس اپل به کاربر اجازه می دهد تا ویدئوهای اسلوموشن با نریخ فریم 240fps و با کیفیت 1080p را شکار کند، گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ و مدل پلاس آن، امکان فیلمبرداری با نرخ فریم 960fps و با کیفیت 720p را در اختیار می گذارد. البته شایان ذکر است که زمان این فیلمبرداری تنها 0.2 ثانیه است و نمی توانید به عنوان فیلمبرداری بلند مدت روی آن حساب باز کنید.

قابلیت AR Emoji

همانطور که انتظار می رفت، سامسونگ از قابلیت انیمیشن سه بعدی AR Emoji رونمایی کرد که برای رقابت با ویژگی انیموجی اپل طراحی شده است.

این دو امکان در ظاهر به یکدیگر شباهت دارند، اما در واقعیت تفاوت های زیادی میان آنها وجود دارد.

تکنولوژی AR Emoji بر پایه صورت واقعی کاربر طراحی شده و به این ترتیب، یک نسخه کارتونی از صورت شخص در گوشی ساخته می شود و امکان شخصی سازی آن نیز برای فرد استفاده کننده از گوشی در نظر گرفته شده و این در حالی است که شخصیت های انیموجی را مواردی مانند گربه، روبات، اسب تک شاخ و سگ تشکیل می دهد.

طبق گزارش AppleInsider، قابلیت AR Emoji بر اساس سیستم یادگیری ماشینی فعالیت می کند. به این ترتیب از روی تصویر دو بعدی شخص، یک مدل سه بعدی ساخته شده و حالت های مختلف صورت روی آن اعمال می شود. تصاویر یا فایل های ضبط شده را می توان در قالب ویدئو، فایل گیف یا استیکر برای دیگران ارسال کرد.

بر اساس زاویه دید اشخاص، برخی AR Emoji را مدل کپی برداری شده انیموجی اپل می دانند. اما باید بدانید که دوربین جلو گلکسی اس 9 سامسونگ در مقایسه با دوربین TrueDepth اپل بسیار مبتدیانه به نظر می رسد.

تنظیمات دیافراگم پیشرفته

یکی از ویژگی های فوق العاده گلکسی اس 9 سامسونگ را می توان دوربین آن به حساب آورد. در کنار بهره گیری از سنسور لرزشگیر اپتیکال، شاهد دریچه دیافراگم f/2.4 هستیم که امکان تنظیم و تبدیل شدن به f/1.5 را داراست.

کهکشانی های جدید سامسونگ را می توان اولین اسمارت فونی دانست که به قابلیت تنظیم دیافراگم مجهز شده اند. به این ترتیب تصاویری که در شرایط نوری کم گرفته می شوند، دارای کیفیت به مراتب بالاتری خواهند بود.

اتصال به DeX

همانطور که می دانید، سامسونگ در سال 2017 گجت DeX (مخفف Desktop eXperience) را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد که به کاربر این امکان را می داد تا گوشی خود را از طریق آن به یک دستگاه کامپیوتر متصل کرده و از اسمارت فون مانند یک سیستم عامل دسکتاپ استفاده کند.

DeX به روز شده برای Galaxy S9 و مدل پلاس آن، این امکان را در اختیار شما می گذارد تا از صفحه نمایش sAMOLED گوشی به عنوان ماوس استفاده کنید و به این ترتیب دیگر نیازی به این قطعه سخت افزاری به صورت جداگانه نخواهید داشت.

رابط کاربری DeX نیز با بهبود مواجه شده است. با بهره گیری از سامسونگ دکس شما می توانید فضای کار برای گوشی خود را به یک مانیتور بزرگ گسترش دهید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir