راه های سریعتر شارژ شدن باتری گوشی موبایل
اگر در شرایطی هستید که باید خیلی سریع گوشی موبایل خود را شارژ کنید, بهتر است که اقدامات زیر را انجام دهید تا باتری گوشی شما سریعتر شارژ شود

چطور گوشی اندرویدی خود را سریع تر شارژ کنیم؟

تصور کنید قصد خروج از منزل را دارید، اما ناگهان به گوشی خود نگاه کرده و می بینید تنها چند درصد از شارژ آن باقی مانده و شما تنها 15 دقیقه زمان دارید. سریعا گوشی خود را به شارژر وصل می کنید و می بینید که در این زمان، تنها 2 درصد شارژ شده است. مسلما این شرایط بارها برای شما پیش آمده است.

پس در این مطلب با ما همراه باشید تا از چگونگی شارژ سریع باتری گوشی اندرویدی اطلاع پیدا کنیم.

آداپتور و کابل شارژ مطمئنی را خریداری کنید

در حالی که کلیه شارژرهای گوشی اندرویدی با هم سازگاری دارند، اما این بدان معنا نیست که تمام آنها با هم شبیه هستند. اگر مایل به شارژ سریع تر دستگاه خود هستید، اتصال آن به لپ تاپ یکی از بدترین اتفاقات ممکن است. پورت USB 2.0 و USB 3.0 به ترتیب 2.5 و 4.5 وات برق را انتقال می دهند و این در حالی است که پریزهای برق منزل انرژی بیشتری را در اختیار می گذارند. پس اگر مایل به شارژ سریع تر گوشی اندرویدی خود هستید، آن را مستقیما به پریز برق متصل کنید.

بسیاری از اسمارت فون های اندرویدی مدرن امروزی به قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) مجهز هستند که توانایی دریافت جریان 15 واتی را داراست. به این ترتیب گوشی اندرویدی شما سریع تر شارژ می شود. لیست گوشی هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند در وبسایت کوالکام عنوان شده است.

بد نیست بدانید که پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع صرفا به معنی مجهز بودن شارژر دستگاه به این قابلیت نیست و آن را به صورت جداگانه باید خریداری کنید. به عنوان مثال گوشی های LG G6 و LG G5 به صورت پیش فرض دارای شارژرهایی هستند که از فناوری شارژ سریع نسخه 2.0 پشتیبانی می کنند و این در حالی است که هر دو مورد، مجهز به تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 هستند.

همچنین نیاز نیست که حتما شارژری را انتخاب کنید که با برند گوشی شما سازگاری داشته باشد، اما مراقب مارک های متفرقه باشید. چرا که برخی از آنها با انتقال جریان نامناسب، موجب صدمه دیدن دستگاه می شوند.

قرار دادن گوشی در حالت Airplane Mode

به یاد داشته باشید که هر چقدر دستگاه شما در هنگام شارژ کارهای کمتری انجام دهد، به همان میزان سرعت شارژ آن بالا می رود. حالت Airplane Mode تمام امکانات ارتباطی گوشی را قطع می کند و به این ترتیب، توان کمتری صرف شده و در نتیجه سرعت شارژ شدن افزایش پیدا می کند.

بد نیست بدانید که در این حالت، به دلیل قطع شدن امکانات ارتباطی و از بین رفتن سیگنال های ورودی و خروجی، شما هیچ گونه پیام و تماسی دریافت نخواهید کرد. زمانی که برای شارژ شدن دستگاه عجله داشته باشید، قرار دادن گوشی در حالت Airplane Mode می تواند کمک زیادی به شارژ شدن سریع تر آن کند.

خاموش کردن گوشی

خاموش کردن گوشی در مقایسه با قرار دادن آن در حالت Airplane Mode می تواند سرعت شارژ را به مراتب بالاتر ببرد. ممکن است در هنگام خاموش بودن تعداد زیادی از نوتیفیکیشن ها، پیام ها یا تماس ها را از دست دهید، اما اگر زمان کمی برای شارژ کردن گوشی در اختیار داشته باشید، انجام چنین کاری مطمئنا ارزشمند است.

استفاده از قابلیت Battery Saving

از زمان ارائه سیستم عامل اندروید لالی پاپ، این پلتفرم به قابلیت Battery Saving مجهز شد که معمولا در مسیر Settings> Battery> Battery Saver یافت می شود. برخی مواقع نیز این ویژگی در پنجره نوتیفیکیشن ها در کنار وای فای و بلوتوث دیده می شود.

اگر باتری دستگاه شما در سطح پایینی به سر می برد، با روشن کردن این قابلیت می توانید در مصرف آن تا حد امکان صرفه جویی کنید.

خاموش کردن قابلیت های بلا استفاده

برخی مواقع ممکن است که قابلیت های دستگاه به صورت ناخودآگاه روشن مانده باشند. اگر شارژ گوشی شما در حال به اتمام رسیدن است، حتما این قسمت را چک کنید و قابلیت هایی که به آنها نیازی ندارید (مانند بلوتوث، وای فای یا NFC) را خاموش کنید. بستن اپلیکیشن هایی که در پس زمینه مشغول فعالیت هستند نیز کمک شایان توجهی به کاهش مصرفی باتری می کند.

دست به گوشی نزنید!

اگر برای دریافت یک تماس اضطراری نیاز به روشن ماندن گوشی در هنگام شارژ شدن دارید، لطفا آن را هر 30 ثانیه یک بار چک نکنید! چرا که صفحه نمایش یکی از عوامل خورنده باتری به حساب می آید.

هر چقدر که صفحه نمایش خود را خاموش و روشن کنید، میزان بیشتری از باتری دستگاه هدر می رود. پس در هنگام دریافت هر نوتیفیکیشنی گوشی را چک نکنید تا به این ترتیب، دستگاه سریع تر شارژ شود.

استفاده از پاوربانک

در نهایت اگر مشکلی با صرف هزینه ندارید، بهترین راه استفاده از پاور بانک است. چرا که دیگر زمان خود را از دست نخواهید داد و می توانید گوشی خود را در هر مکانی به وسیله آن شارژ کنید.

همیشه یک پاور بانک را با خود همراه داشته باشید و به این ترتیب، دیگر نگران باتری دستگاه نخواهید بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir