دستکاری DNA انسان برای زاد و ولد در مریخ!
بررسی ها نشان می دهد انسان در صورت استقرار بر روی کره مریخ و با ساختار فعلی دی ان ای های خود توان زاد و ولد را ندارد و لذا دستکاری دی ان ای های نوع بشر بدین منظور ضروری است.

دستکاری دی ان ای انسان با هدف زاد و ولد در مریخ

بررسی های محققان دانشگاه فناوری اطلاعات و مدیریت لهستان نشان می دهد اگر انسان قصد دارد در دهه های آینده به کرات دیگر مهاجرت و بر روی آنها زندگی کند، چاره ای ندارد جز اینکه برای زاد و ولد بر روی آنها برنامه ریزی کند.

در مورد کره مریخ که یکی از نامزدهای ساخت تاسیسات و زیرساخت های زندگی بشر است، مشکلاتی وجود دارد. جو نازک کره مریخ و تشعشعات خطرناک خورشیدی باعث می شود انسان هایی که قرار است بر روی مریخ زندگی کنند با مشکلات جدی مواجه شوند.

یکی از مشکلات این وضعیت ناممکن شدن زاد و ولد انسان ها بر روی مریخ است. زیرا تشعشعات یادشده توانایی زاد و ولد انسان ها را مختل کرده و دستگاه تولید مثل زنان و مردان را مختل می کنند.

یک مشکل دیگر در این زمینه نیروی جاذبه پایین چه در حین سفر به مریخ و چه بر روی خود کره مریخ است که باعث شل شدن مفاصل و استخوان ها و ایجاد مشکلاتی در چشم و نخاع افراد می شود و حتی می تواند منجر به نابینایی شود.

اختلال در سیستم عصبی، کاهش قدرت شنوایی و غیره هم دیگر مشکلاتی هستند که می توانند در صورت سکونت طولانی مدت در مریخ به وجود آیند. از همین رو دانشمندان می گویند برای سکونت در مریخ باید انسان جدیدی را به وجود آورد که از نظر بدنی و ویژگی های اخلاقی شرایط بهتری داشته باشد و بتواند دشواری های مربوط به زندگی در مریخ را تحمل کند.

باتوجه به این وضعیت دستکاری ژنتیکی انسان برای حضور در مریخ ضروری است و در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی جزئیات این امر برای نتیجه گیری قطعی هستند که ممکن است سالیان متمادی به طول بینجامد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com