تماس تصویری رایگان و سرعت بالا با گوگل دو google duo
گوگل از اپلیکیشن جدید خود که مخصوص تماس صوتی و تصویری است رونمایی کرد.

ویژگی های گوگل دو

گوگل دو اپلیکیشنی برای تماس صوتی و تصویری به صورت رایگان در بستر اینترنت بوده که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. این اپلیکیشن به دلیل کیفیت بالا، امنیت و همچنین رابط کاربری آسان، توجه کاربران زیادی را به خودش جلب کرده است. در ادامه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌پردازیم.

امنیت بالا

امنیت در این دسته اپلیکیشن‌ها همیشه حرف اول را می‌زند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای کاربران برای انتخاب محسوب می‌شود. کمپانی گوگل از سیستم رمزگذاری end-to-end یا همان سرتاسری در گوگل دو  به صورت پیش فرض استفاده کرده و به همین ترتیب سطح بالایی از امنیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سیستم رمزگذاری سرتاسری حالتی را ایجاد می‌کند که فقط دو طرف، قادر به خواندن اطلاعات باشند و هیچ عامل خارجی در این بین قرار نخواهد گرفت. با توجه به این موضوع، تماس صوتی و تصویری توسط گوگل دو کاملا محافظت شده و با امنیت بالا صورت می‌گیرد.

کیفیت بالای تماس صوتی و تصویری

تماس تصویری توسط گوگل دو با کیفیت اچ دی 720P صورت گرفته که اگر اتصال اینترنت‌تان قوی باشد، از این رزولوشن به صورت خودکار استفاده خواهد شد. علاوه بر این‌ها گوگل دو به صورتی بهینه شده تا با ضعیف‌ترین اتصال اینترنت هم بهترین عملکرد را داشته باشد. گوگل این بهینگی را توسط وب‌آرتی‌سی و قرارداد داده‌نگار کاربر ایجاد کرده است.


قابلیت ویس مسیج و ویدیو مسیج

در صورتی که توسط گوگل دو با فردی تماس بگیرید و پاسخی دریافت نکنید، بخشی در رابط کابری ظاهر شده که توسط آن می‌‌توان برای شخص مورد نظر، ویدیو مسیج و یا ویس مسیج قرار داد تا بعد از آنلاین شدن، بتواند پیغام صوتی و یا تصویری شما را دریافت کند.

قابلیت KNOCK KNOCK

توسط قابلیت Knock Knock در گوگل دو به یک ویدیو پیش نمایش قبل از پذیرفتن تماس تصویری دسترسی پیدا خواهید کرد. در واقع هنگامی که فردی توسط گوگل دو با شما تماس بگیرد، یک ویدیوی پیش نمایش از همان لحظه برایتان نمایش داده می‌شود.


امکانات دیگر

در منوی تنظیمات گوگل بخشی برای وارد کردن اکانت گوگل قرار گرفته که در این صورت می‌توان دوستان بیشتری را در این اپلیکیشن پیدا کرد. راه دیگر افزودن مخاطبین به گوگل دو، از طریق شماره تلفن همراه افراد است.

در صورتی که نمی‌‌خواهید شخصی با شما تماس صوتی و تصویری بگیرد، می‌توانید از گزینه بلاک برای مخاطب مورد نظر استفاده کنید.


نقاط ضعف گوگل دو

یکی از بخش‌هایی که در گوگل دو جای خالیش بسیار احساس می‌شود، قابلیت تماس گروهی است. متاسفانه فعلا چنین قابلیتی توسط گوگل دو ارایه نشده و در صورتی که می‌خواهید کنفرانس‌های ویدیویی داشته باشید، باید از نمونه‌های مشابه دیگر مانند اسکایپ استفاده کنید. (معرفی بهترین اپلیکیشن‌های چت تصویری برای موبایل)

گوگل دو

یکی دیگر از نکات منفی در رابطه با این اپلیکیشن، به کم بودن تعداد کاربران آن مربوط می‌شود. با وجود این که گوگل سعی می‌کند این دسته از اپلیکیشن‌ها (مانند Google Allo و Google Duo) را به صورت پیش‌فرض در تلفن‌های هوشمند اندرویدی قرار دهد، اما بسیاری از کاربران به حذف‌شان اقدام می‌کنند؛ به همین ترتیب با نصب گوگل دو شاید با تعداد کمی از مخاطبین خود مواجه شوید. علاوه بر این‌ها گوگل دو تنها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS موجود بوده که همین عدم عرضه آن برای سیستم عامل‌های دیگر، باعث شده تا درصد کمی از کاربران به سمت آن بیایند.


سخن پایانی

بدون شکل گوگل دو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تماس صوتی و تصویری است که به صورت رایگان و با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار گرفته است. جای خالی برخی قابلیت‌ها در این سرویس به شدت احساس شده و به همین ترتیب انتظار داریم گوگل در آپدیت‌های آینده، امکانات بیشتری را به گوگل دو اضافه کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir