15 نکته جالب در مورد مک دونالد که نمیدانستید!!
مک دونالد محبوب‌ترین رستوران فست فود در آمریکا و یکی از پرطرفدارترین فست فود‌های جهان است. این رستوران‌ها هر روز غذای حدود ۱% جمعیت جهان را سرو می‌کنند، یعنی تقریبا ۶۸ میلیون نفر! اصلا بعید نیست که همین حالا یکی از شما در حال خوردن غذای مک دونالد این مطلب را بخواند.

حقایقی که درباره مک دونالد نمی‌دانستید

مک دونالد توسط دو برادر در کالیفرنیا آغاز شد

ریچارد و موریس مک دونالد در سال ۱۹۳۷ تصمیم گرفتند یک دکه هات داگ فروشی در کنار یک سینما بخرند. این اولین قدم آن‌ها در کسب و کار رستوران بود.
 

اولین مک دونالد یک رستوران کبابی بود

برادران مک دونالد اولین رستوران کبابی خود را در سال ۱۹۴۰ در سن برناردینو در کالیفرنیا افتتاح کردند و بعد در سال ۱۹۴۸ آن را به یک برگرفروشی تغییر دادند.
 

قدیمی‌ترین رستوران مک دونالد در دونی (Downey)، کالیفرنیا است

اولین مک دونالد دیگر وجود ندارد، اما می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مک دونالد را در دونی در کالیفرنیا ببینید که چهارمین رستوران مک دونالد و در سال ۱۹۵۴ افتتاح شده است.

مک دونالد بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون ری کراک است

کراک فروشنده‌ای بود که در سال ۱۹۵۴ برای مک دونالد مخلوط کن میلک شیک می‌آورد. او توانست برادران مک دونالد را متقاعد کنند که به او امتیاز رستورانشان را بدهند و بعد شروع به گسترش این فروشگاه در کالیفرنیا و جا‌های دیگر کرد.

قوس‌های طلایی از روز اول وجود داشتند

طراحی «قوس‌های طلایی» مک دونالد بر اساس اولین دکه آن‎‌هاست که با دو قوس زرد در هر طرف طراحی شده بود، در نهایت قوس‌ها را به لوگو هم اضافه کردند که یکی از شناخته شده‌ترین نماد‌ها در جهان است.

منوهای بین المللی با منوی آمریکایی بسیار متفاوت است

منوی مک دونالد در داخل آمریکا با خارج از آن بسیار فرق دارد. البته همه جا برگر و سیب زمینی سرخ کرده پیدا می‌کنید، اما در خارج از آمریکا می‌توانید غذا‌های محلی‌تر هم پیدا کنید.
 

بسیاری از افراد مشهور در رستوران مک دونالد کار کرده اند

افراد مشهوری مثل پینک، ریچل مک آدامز، شنایا تواین و مدیر عامل آمازون، جف بزوس در این رستوران کار کرده اند.

غذاهای زیادی در منوی مک دونالد شکست خوردند

بسیاری از غذا‌های منوی مک دونالد موفق عمل نکردند. برخی از آن‌ها به دلیل زمان طولانی که برای آماده شدنشان نیاز بود و برخی به این دلیل که دلخواه مشتریان نبودند، مثل مک پیتزا، مک لابستر، مک اسپاگتی و مک هات داگ.
 

راز سس مک دونالد

طرز تهیه سس خوشمزه مک دونالد تا سال ۱۹۶۸ یک راز بود، اما در سال ۲۰۱۷ به صورت آنلاین منتشر شد. در سال ۱۹۹۱ طرز تهیه این سس تغییر کرد، اما در سال ۲۰۰۴ به درخواست مشتریان مک دونالد دوباره از همان سس اصلی استفاده شد. اگر می‌خواهید این سس را در خانه درست کنید به روغن سویا، ترشی، سرکه، زرده تخم مرغ، پودر پیاز، شکر و خردل نیاز دارید.

برخی کشور‌ها مک دونالد را ممنوع کرده اند

مک دونالد در ۱۱۹ کشور شعبه دارد، اما همه کشورها به این غول فست فود اجازه ورود نمی‌دهند. همه مک دونالد‌های بولیوی در سال ۲۰۰۲ بسته شدند. رئیس جمهور این کشور گفت که رستوران‌های مک دونالد به سلامت مشتریان اهمیت نمی‌دهند و فقط فکر سود و منافع خود هستند. مقدونیه، ایسلند، زیمبابوه و ایران هم از جمله کشور‌هایی هستند که این فست فود در آن یافت نمی‌شود.
 

مک دونالد پیشروی تکنولوژی رستوران بوده است

بیشتر رستوران‌های فست فود مثل هم هستند، سفارشتان را روی کانتر می‌گذارید، غذا سریع آماده می‌شود و آن را از همان کانتر برمی دارید. این سیستم توسط برادران مک دونالد آغاز شد. آن‌ها با استفاده از سیستمی شبیه به خط مونتاژ غذا را آماده می‌کردند که هر کارگر بخش کوچکی از سفارش را انجام می‌دهد. از آنجایی که منوی آن‌ها تنوع زیادی نداشت، توانستند به جای سرآشپز‌های حرفه‌ای از آشپز‌های سریع و ساده استفاده کنند تا غذای زیادی در زمان کم آماده کنند.
 

گزینه‌های سالم دارند

اولین رستوران‌ها فقط برگر، سیب زمینی سرخ کرده و شیک داشتند، اما این روز‌ها منوی مک دونالد بسیار متفاوت شده و به سوی گزینه‌های سالم‌تر رفته است، مثل سالاد، ساندویچ مرغ کبابی، میوه و مک مافین تخم مرغ و...
 

مک دونالد به سمت پایداری حرکت می‌کند

یکی از انتقادا‌هایی که به مک دونالد و سایر رستوران‌های فست فود وارد می‌شود، تاثیر منفی آن‌ها بر محیط زیست به علت تولید انبوه غذا و بسته بندی است. اما مک دونالد می‌گوید در حال ایجاد تغییراتی مثل بسته بندی قابل بازیافت، استفاده از انرژی پاک و ... است.
 

یک هشتم آمریکایی‌ها در مک دونالد کار کرده اند

مک دونالد ۱۴۰۰۰ شعبه در آمریکا دارد و یکی از بزرگترین کارفرمایان این کشور است. یک هشتم آمریکایی‌ها در این رستوران‌ کار کرده اند.
 

تقریبا همه جمعیت قاره آمریکا در شعاع۱.۶ کیلومتری مک دونالد قرار دارند

در کل ایالات متحده تنها دو نقطه وجود دارد که بیش از ۱.۶ کیلومتر با مک دونالد فاصله دارد، یکی در کالیفرنیا (۱۸۵ کیلومتر) و دیگری در داکوتای جنوبی (۱۷۳ کیلومتر).
 

گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
Seemorgh.com/entertainment
منبع : زندگی ایده آل