موسسه جهانی اقتصاد و انجمن شاخص‌های زندگی «لگاتم» در گزارشی اعلام كردند كه پنج كشور بهترین مناطق روی زمین برای انسان‌ها به منظور شاد زیستن هستند...
 
موسسه جهانی اقتصاد و انجمن شاخص‌های زندگی «لگاتم» در گزارشی اعلام كردند كه پنج كشور بهترین مناطق روی زمین برای انسان‌ها به منظور شاد زیستن هستند.
در گزارش این دو نهاد آمده است كه این پنج كشور به دلیل داشتن موقعیت‌های بكر در زمینه غذا، تهیه مسكن مناسب، كار و اوقات فراغت از دیگر كشورهای جهان برتر بوده و افراد می‌توانند در این مناطق شاد زندگی كنند.
انجمن شاخص های زندگی «لگاتم» در بیانیه‌ای نیز یادآور شد كه این پنج كشور رتبه‌های نخست در میان كشورهای دیگر را دارا هستند.
بر اساس این شاخص‌، نروژ، دانمارك، فنلاند، استرالیا و نیوزلند پنج كشوری هستند كه می‌توان در آن‌ها شاد زندگی كرد. البته 89 شاخص متفاوت برای انتخاب این پنج كشور در نظر گرفته شد كه از میان آن‌ها می‌توان به اقتصاد، سرمایه‌گذاری‌ مناسب، دولت، آموزش، بهداشت، امنیت، آزادی فردی و اجتماعی اشاره كرد.

بر اساس گزارش موسسه جهانی اقتصادی و انجمن شاخص‌های زندگی «لگاتم»، نروژ به دلیل داشتن بالاترین شاخص تولید خالص داخلی هر سال 53 هزار دلار است، در رتبه نخست جای دارد. همچنین این كشور پس از آمریكا بالاترین وضعیت بهداشت را هم دارد. به همین دلیل، 94 درصد مردم از بودن در این كشور احساس رضایت و شادمانی می‌كنند.
دانمارك نیز با داشتن موقعیت‌های آموزشی بسیار مناسب و آزادی اجتماعی و فردی در رده دوم قرار دارد.
همچنین فنلاند به دلیل داشتن دولتی مورد اطمینان و صلح طلب در رده سوم است و پس از آن نیز دولت استرالیا قرار دارد؛ چرا كه بر اساس شاخص‌های تعیین شده به شدت اقتصادی قوی دارد.
دولت نیوزلند نیز به دلیل داشتن مردمی خونگرم و محیط زیستی پاك در رده پنجم است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna
 
مطالب جالب دیگر:
رسم احمقانه در پاکستان: تجاوز گروهی به دختران در ملاعام برای اعاده حیثیت!
امضای باران کوثری و لیلا بلوکات چه شکلی است؟! + عکس
روانشناسي هديه دادن گلهای مختلف!
تاثیر زیادی که ازدواج برروی مردان می گذارد!!
زمان هایی که نباید مسواک بزنیم!!
دختر ایرانی که در امریکا غوغا می کند! مریم سد شکن!! + عکس
وقتی میترا حجار ممنوع التصویر می شود!!