آیا مغزتان قدرت آن را دارد که 4 حیوان پنهان شده در عکس را پیدا کند؟!
عکس جالبی منتشر شده است که مغز شما را به چالش می کشد. به عکس زیر دقت کنید و حیوانات پنهان شده در عکس را پیدا کنید.

عکس جالب برای تشخیص قدرت ذهنی و مغز

ربات‌ها توان محاسباتی بالایی دارند اما این مغز پیچیده انسان است که می‌تواند معمای تصاویر پنهان‌شده درون تصاویر دیگر را حل کند. با کمک این توانایی می‌توان انسان را از ماشین در فضای آنلاین تفکیک کرد.
باورش سخت است اما می‌توان برای بهبود روش‌های فعلی تأیید هویت آنلاین از شیوه استتار یک عکس در محیط که برای تولید پازل حیوانات برای کودکان به کار گرفته می‌شود، ایده گرفت.

حیوانات پنهان شده را پیدا کنید

حیوانات پنهان شده را پیدا کنید

 

برای درک بهتر این شیوه می‌توانید به عکس بالا نگاه کنید. در این تصویر چهار حیوان مختلف درون صخره‌ها استتار شده‌اند. این کار با استفاده از نرم‌افزار ابداع شده توسط هانگ کو چوی و همکارانش در دانشگاه ملی چنگ‌کونگ در تایوان انجام شده است.
چوی و همکارانش برای به کارگیری این تکنیک ابتدا نرم‌افزاری را تهیه کردند که می‌تواند تصاویر را ساده‌تر کند و در نهایت با استفاده از طیف‌های تیره و روشن نمایی سفید و سیاه از تصویر اولیه را در اختیار آنها قرار دهد. در مراحل بعدی تصاویر تهیه شده به محیط نهایی انتقال خواهند یافت تا تمامی نقاط خالی از طیف سیاه و سفید با بافتی منطبق با محیط تصویر زمینه پوشانده شوند. چوی می‌گوید: «این نرم‌افزار توانایی تهیه الگوهای استتاری مختلفی را دارد که می‌توانند ساده‌تر یا پیچیده‌تر شوند».
اساس کار این روش بر شیوه درک مغز ما از تصاویر منطبق است. مغز این قابلیت را دارد که در یک نگاه تصویر کلی را تشخیص دهد و پس از آن می‌تواند هم‌زمان به بررسی جزییات و تشخیص تصاویر استتار‌شده احتمالی بپردازد. در واقع ناظر در حالی که تصویر کلی را می‌بیند، می‌تواند با صرف اندکی زمان اجزا را از یکدیگر تفکیک کند.

4 حیوان پنهان شده در عکس بالا

4 حیوان پنهان شده در عکس بالا

 

به تصویر ابتدای متن برگردیم. توانستید چهار حیوان مختلف پنهان‌شده در تصویر صخره را تماشا کنید؟ شاید فرصت کافی نداشتید یا برای شروع معمای سختی بود.


گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: ارسالی کاربران