چهره عجیب دختری که صورتش فک نداشت! عکس قبل و بعد از عمل
همواره در سراسر جهان شاهد نقص های جسمانی ای هستیم که تاکنون بسیاری از آنها مداوا نشده است، اما این بار علم پزشکی دختر 16 ساله ی بدون فک را مداوا کرد

دختری که 15 سال بدون استخوان فک زندگی کرد

دختر نوجوانی از اهالی ایالت تگزاس در امریکا شانزده سال پیش در حالی چشم به جهان گشود که تقریباً هیچ استخوانی در فکش نداشت. مسئله دردناک که نه تنها غذا خوردن بلکه حرف زدن را هم برای او سخت و گاهی غیر ممکن کرده بود.

به همین دلیل پزشکان، پس از تحقیقات و آزمایشات بسیار تصمیم گرفتند با انجام عمل جراحی به این دخترکمک کنند تا قدری از این شرایط دشوار فاصله بگیرد، آنها برای اولین بار در جهان استخوان ران این دختر نوجوان را به فک او پیوند زدند!!

عملی که نزدیک به یک سال پیش انجام شد و حالا او به لطف این اقدام عجیب و پیچیده پزشکان می تواند زندگی راحت تری داشته باشد.

 

قبل و بعد از عمل جراحی فک
قبل و بعد از عمل جراحی فک

این دختر که دیگر مثل گذشته صحبت کردن برایش سخت و دردناک نیست در مورد زندگیش می گوید: خیلی ناراحت کننده است که ۱۵ سال نتوانی هر موقع دوست داری حرفت را بزنی یا نتوانی هر خوراکی دوست داری به راحتی بخوری. برای من جویدن خوراکی هایی مثل: چیپس، گوشت و بعضی میوه ها سخت ترین کار دنیا بود، همه اینها در حالی بود که من عاشق خوردن گوشت و بیشتر غذاهایی هستم که از خوردنشان محروم بوده ام. ولی این عمل جراحی نه تنها لذت چشیدن طعم گوشت و راحت تر حرف زدن را به من بخشید، بلکه موجب افزایش اعتماد به نفس من هم شد.

اگرچه این دختر 16 ساله هنوز نمی تواند مانند یک انسان عادی صحبت کند و تلفظ برخی صداها و حروف برایش دشوار است، ولی عمل جراحی نادر و بی نظیر پزشکان به او کمک کرده است به اجتماع باز گردد.

دختری که حالا بیشتر خودش را شبیه دیگران می داند و با اطمینان بیشتری به اجتماع قدم می گذارد.

شاید چهره او قدری با دیگران تفاوت داشته باشد و چندان طبیعی به نظر نرسد، اما ارزش آنچه با این عمل جراحی به دست آورده تا حدی است که اِبی ناهنجاری صورتش را به کلی نادیده می گیرد.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع : daghnews.com