فکر می کنید هندوانه و موز 300 سال پیش چه شکلی بوده اند!! عکس
شاید برایتان جالب باشد که بدانید میوه هایی مثل هندوانه و موز آیا در گذشته نیز همین شکلی بوده اند یا در طول زمان تغییر شکل و ظاهر داده اند!!؟

هندوانه و موز قبلا چه شکلی بوده اند؟

 میوه‌های آشنایی که می‌شناسیم همیشه به همین شکل بوده‌اند؟ کمی تحقیق نشان می‌دهد که شکل و شمایل میوه‌ها در طول زمین بسیار تغییر کرده است.

از موز گرفته تا هندوانه،‌ مواد غذايی زيادی وجود دارند كه در ابتدا به آنچه امروز از آنها می شناسيم هيچ شباهتی نداشته‌اند،‌ درواقع برخی از محصولات كشاورزی پيش از اينكه انسان كشت آنها را آغاز كند،‌ چهره‌ای كاملا متفاوت داشته‌اند.

به عنوان نمونه در نقاشی جيوانی استانچي متعلق به قرن 17، هندوانه برش خورده‌ای ديده مي‌شود كه نسبت به هندوانه‌های مدرن بسيار متفاوت است. برش عرضی هندوانه‌اي كه در نقاشی كه در سال‌های 1645 تا 1672 خلق شده، ديده می شود، الگوهای مارپيچی در ميان تقسيم‌بندی 6تايی مثلثی شكل ديده می شوند. اما به مرور زمان هندوانه‌ها به ميوه‌هايی سرخ با درونی يكدست و آبدار تبديل شدند. بسياری براين باورند هندوانه‌ای كه در نقاشي ديده می شود نرسيده و كال است،‌اما دانه‌های سياهی كه در نقاشی ديده می شوند،‌خلاف اين تصور را ثابت می كند.

 

شکل عجیب هندوانه در گذشته و حال

شکل عجیب هندوانه در گذشته و حال

 

اولين موزها در جهان درحدود هفت هزار سال تا 10 هزار پيش در منطقه‌ای كه امروز به نام پاپوآ گينه نو شناخته می شود،‌ كشت شده‌اند. اين ميوه‌ها در جنوب شرق آسيا نيز رشد می كرده‌اند. موزهای مدرن حاصل كشت دو نوع موز وحشی موزا آكوميناتا و موزا بالبيزيانا هستند،‌ ميوه‌هايی سيب‌زمينی شكل با دانه‌هايی بزرگ و سخت. اما موزهای مدرن و خوشمزه امروزی به جز تفاوت در شكل، از دانه‌های كوچك‌تر طعم‌ بهتر و مواد مغذی بيشتري برخوردارند.

 

موز در گذشته و حال

موز در گذشته و حال




گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: hamshahrionline.ir