12 حقیقت جالب و عجیب از پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان! عکس
پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان بود که زندگی عجیب و جالبی داشته است که در ادامه به حقایقی از زندگی پابلو اسکوبار اشاره خواهیم کرد

پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان که بود؟

پابلو اسکوبار یکی از معروفترین آدم های دنیاست، اما شهرت او از یک روش نامتعارف است و با آن زمینه هایی که أغلب مردم به شهرت می رسند فرق دارد. او به دلیل جرائم متعدد و فعالیت هایش در زمینه قاچاق مواد مخدر به شهرت رسیده و به او لقب «سلطان کوکائین» را داده اند.

پابلو اسکوبار کلمبیایی بود و از روش های غیرقانونی و تجارت مواد مخدر ثروت هنگفتی به دست آورد. او برای رسیدن به أهدافش هزاران نفر را به قتل رساند. در این گزارش دانستنی ها و حقایق جالب و باورنکردنی درباره این ثروتمندترین قاچاقچی مواد مخدر تاریخ را خواهید خواند.
 
 
ثروت نامشروع پابلو اسکوبار از قاچاق کوکائین

پابلو اسکوبار حدود ۸۰ درصد از بازار کوکائین جهان را در دست داشت و مالک ۸۰ درصد کوکائینی بود که به ایالات متحده آمریکا قاچاق میشد،و کوکائین مصرفی بیشتر آمریکایی ها (چهار از پنج نفر) توسط اسکوبار تأمین میشد. او از این طریق مبلغ هنگفت ۲۵ بیلیون دلار به دست آورد.
او در اوج ارتکاب جرائم خود، روزانه ۱۵ تن کوکائین را قاچاق میکرد. در سال ۱۹۸۹ میلادی سایت فوربس او را در فهرست ثروتمندترین مردان جهان با ثروتی بالغ بر سه میلیارد دلار معرفی کرد.


پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان

پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان


 
پدرخوانده و ألقاب دیگر

پابلو اسکوبار القاب و عناوین متعددی داشت که در طول زندگی و فرآیند اعمال مجرمانه اش به او داده بودند. إل دُکتر (دکتر)، إل پادرینو (پدر خوانده)، إل پادرُن (رئیس)، إل سینیور (لُرد)، و تزار کوکائین از جمله آنها بود.
 
 
 ۲۵۰۰ دلار کِش پلاستیکی برای بستن اسکناس ها

طبق گفته های حسابدار مخصوص او و رابرت برادرش، بزرگترین قاچاقچی تاریخ هر ماه ۲۵۰۰ دلار برای خرید کش پلاستیکی و بستن اسکناس ها
 صرف میکرد.
 
 
پابلو إسکوبار برای مردم زادگاهش رابین هود به حساب می آمد

پابلو إسکوبار برای مردم زادگاهش مِدلین به عنوان رابین هود شناخته میشد. پابلو در یک خانواده فقیر در مدلین کلمبیا به دنیا آمد و فرزند یک کشاورز تهیدست بود. او پس از آنکه به ثروت هنگفتی از راه های نامشروع دست پیدا کرد، مقداری از اموال خود را برای آبادانی و گسترش محل تولدش هزینه کرد. او زمین های فوتبال و پارک های بازی، بیمارستان و کلیسا در شهر کوچک خود ساخت. به همین دلیل همشهری هایش به او لقب «رابین هود» داده بودند. زیرا آنها ادعا می کردند او اموال را از ثروتمندان میدزدد و به نفع همشهری های فقیرش خرج می کند.
 
 
پابلو یک آدم کُش بود

پابلو إسکوبار برای رسیدن به بالاترین پله های ثروت و تجارت مواد مخدر، هزاران نفر از رقبا، مأموران دولتی کلمبیا و نیروهای پلیس را کشت. تعداد افرادی که او کشته است نزدیک به ۴۰۰۰ نفر برآورد میشوند. این قاچاقچی مخوف ۲۰۰ قاضی و ۱۰۰۰پلیس را به قتل رساند.
 
 
حمله موش ها به اسکناس های پابلو

او پول هایش را در انبارها و خرابه ها و در مکان های مختلفی جاسازی و أنبار میکرد. پول ها و إسکناس هایش آنقدر زیاد بودند و روی هم تلنبار میشدند که موش ها آنها را میجویدند و از بین می بردند. به طور کلی موش ها ۱۰ درصد از ثروت او را جویدند.
 
 
پنهان کردن پول ها مثل دزدهای دریایی

با توجه به مقدار هنگفت أموالی که روزانه به دست میآورد، باید پول هایش را در جایی مخفی میکرد که کسی نتواند به آنها دست پیدا کند. به همین خاطر او بشکه های پلاستیکی را برای نگهداری اسکناس های بیشمارش انتخاب کرد و آنها را درون بشکه های پلاستیکی قرار داده و در زمین های کشاورزی و باغ ها دفن میکرد. گزارش ها نشان میدهد که در سال ۲۰۱۲ میلادی یک کشاورز کلمبیایی از زمین زراعی خود بیش از ۶۰۰ میلیون دلار مخفی شده درون خاک را پیدا کرد که به اسکوبار تعلق داشت.
 
 
آتش زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن دخترش

پابلو و خانواده اش همیشه در حال تعقیب و گریز و فرار بودند. در یکی از این تعقیب و گریزها آنها مجبور میشوند تا در یک مخفیگاه پنهان شوند، دختر پابلو که به سرماخوردگی و التهاب ریه مبتلا شده بود باید هر چه سریعتر گرم میشد. پابلو إسکوبار دو میلیون دلار را برای گرم شدن دخترش به آتش کشید.
 
 
او برای زندانی شدن معامله کرد و مجلل ترین زندان را ساخت

در سال ۱۹۹۱ میلادی پابلو إسکوبار تصمیم گرفت تا خودش را به پلیس کلمبیا تسلیم کند تا به این شکل گیر نیروهای پلیس آمریکا نیفتد. او برای زندانی شدن با کلمبیا معامله کرد و پیشنهاد ساخت یک زندان اختصاصی را داد. کلمبیا این پیشنهاد را قبول کرد. زندان او یکی از مجلل ترین زندان ها بود تا جایی که به آن کاتدرال می گفتند. این زندان یک زمین فوتبال، و یک تلسکوپ و یک خط تلفن داشت. اسکوبار تلسکوپ را برای این میخواست که خانواده و خانه اش را ببیند و خیالش بابت آنها راحت باشد. خط تلفن را هم برای گفتگوی روزانه با دخترش و جویا شدن أحوال او میخواست. او از همین خانه اعمال مجرمانه اش را مدیریت می کرد و بعد از گذشت یکسال از در مخفی زندان فرار کرد.

 

ساخت زندان توسط پابلو اسکوبار

ساخت زندان توسط پابلو اسکوبار


 
قانون مذاکره سلطان کوکائین، نقره یا سُرب

می گویند پابلو إسکوبار قانون خاصی در گفتگوها و مذاکراتش داشته است؛ قانون نقره یا سُرب. به معنای دیگر اگر کسی رشوه ی او (نقره) را قبول نمیکرد مجبور بود طعم سُرب (گلوله) را بچشد و کشته شود.
 
 
مرگ پابلو، خودکشی یا شلیک پلیس؟!

در سال ۱۹۹۳ میلادی پلیس کلمبیا اعلام کرد که بالأخره سلطان کوکائین را با کمک نیروهای ارتش این کشور کشته است. بسیاری درباره اینکه چه کسی به پابلو إسکوبار حمله کرد و او را کشت اختلاف نظر دارند. میگویند قبل از اینکه پلیس اسکوبار را بکشد او با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده است. رابرت برادر پابلو میگوید او همیشه میگفت اگر گیر بیفتم خودم را خواهم کشت.

 

مراسم تدفین پابلو اسکوبار

مراسم تدفین پابلو اسکوبار


 
تدفین پابلو اسکوبار در میان أندوه مدلین

بیش از ۲۵ هزار نفر برای تدفین إسکوبار جمع شده بودند. بسیاری از مردم او را قهرمانی میدانستند که به فقرای هم وطنش کمک میکرد. برخی از افرادی که در تدفین شرکت کرده بودند به سمت روزنامه نگاران آمریکایی حمله کردند و آنها را در کشته شدن پابلو رابین هود مدلین، و بزرگترین قاچاقچی تاریخ مقصر میدانستند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir