طلا و نقره در چاه های فاضلاب سوئیس! عکس
بر عکس خیلی از کشورها که چاه فاضلاب شان ممکن است شامل فضولات و دستمال توالت باشد، ظاهراً سیستم فاضلاب سوئیس را ذره های طلا و نقره فرا گرفته است

دلیل پیدا شدن طلا و نقره در فاضلاب سوئیس

پژوهشگران سال گذشته در کارخانه های تصفیه آب سوئیس، حدود ۳ تن نقره و ۴۳ کیلوگرم طلا را در شاخابه ها و گل و لجن های ته مانده از فاضلاب پیدا کردند که ارزش کل آن حدود ۳ میلیون فرانک معادل ۳,۱ میلیون دلار آمریکا بود.

ولی قبل از اینکه مردم بخواهند برای کشف طلا به چاه های فاضلاب سوئیس هجوم ببرند، مطالعات دولت نشان داده است که بیشتر این ذره های ریز فلزات قیمتی، از شرکت های ساعت سازی و از صنایع شیمیایی و داروسازی هستند که از آنها در پروسه تهیه محصولات و یا به طور مستقیم در تولیدات شان استفاده می کنند.

«باس فرینز» نویسنده این گزارش به خبرنگاران گفت: «داستان هایی می شنوید که یک مرد یا یک زن عصبانی جواهراتش را می ریزد داخل چاه توالت. ولی اینطور نبود. ما متأسفانه هیچ حلقه و انگشتری پیدا نکردیم. اندازه ذره های طلا یا نقره خیلی ریز بودند، به اندازه میکروگرم یا حتی نانوگرم، ولی روی هم زیاد می شد.»

 

طلا های پیدا شده در فاضلاب

طلا های پیدا شده در فاضلاب

 

پژوهشگران اکنون به دنبال یافتن راه هایی هستند که این ذره فلزات قیمتی را که هر سال به چاه های فاضلاب منتهی می شوند، بازیافت کرده و از آنها دوباره مصرف کنند. ولی تا کنون راهی که صرف کند، پیدا نکرده اند.

بیشتر ضایعات طلا در بخش غربی سوئیس در «ژورا» پیدا شده است که به نظر می آید از ساعت سازی هایی است که ساعت هایشان را با این فلز گران بها تزئین می کنند.

این یافته یکی از مثال هایی است که نشان می دهد کشور ثروتمند سوئیس حتی در جاهای عجیبی مثل فاضلاب هم ثروت پیدا می کند.
ماه گذشته نیز توالت های یک بانک و سه رستوران در شهر ژنو با بیش از ۱۰۰ هزار یورو اسکناس گرفته بود که توسط مقامات دولتی در دست بررسی است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir