بیماری اسکیزوفرنی قبل از تولد تشخیص داده می شود
بیماری اسکیزوفرنی schizophernia یک اختلال روحی قابل درمان است. محققان می توانند این بیماری را قبل از تولد و در رحم مادر تشخیص دهند و امیدوار هستند بتوانند با این یافته ها بیماری را قبل از تولد درمان کنند.

تشخیص و درمان اسکیزوفرنی در دوران جنینی!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی (شیزوفرنی) schizophernia می‌تواند در ۱۲ هفته نخست بارداری ریشه داشته باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اسکیزوفرنی؛ علایم، تشخیص و درمان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این بیماری از دوران جنینی قابل پیشگیری است

متخصصان با بیان اینکه بیماری اسکیزوفرنی می‌تواند از دوران بارداری شروع شود اظهار داشتند: می‌توان پیش از تولد این اختلال را در رحم مادر درمان کرد. متخصصان با پرورش مغزهای کوچک mini brains در شرایط آزمایشگاهی توانستند اختلال در سلول‌های بنیادی اطراف حفره‌های مغزی را در سه ماه نخست بارداری تشخیص دهند.

بیماری اسکیزوفرنی قبل از تولد تشخیص داده می شود

به گفته متخصصان این یافته گام مهم و رو به جلویی در فهم اساس زیست شناختی این اختلال مغزی است.با آغاز شکل گرفتن مدل‌های مغزی کوچک، متخصصان به وجود ناهنجاری‌هایی در ارگانوئیدهای organoid* رشد یافته از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی پی بردند.

*ارگانوئید organoid: ارگانوئید یک نسخه کوچک و ساده شده از یک اندام است که به شکل سه بعدی و با لقاح مصنوعی ساخته می شود و آناتومی حقیقی را نشان می دهد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مطالعه ما نشان داد این بیماری می‌تواند از سه ماه نخست بارداری شروع شود و شامل تقسیم سلولی تسریع شده و تفکیک زودهنگام سلول‌های "نورواکتودرمال" (سیستم عصبی خارج از مغز و نخاع) در عصب‌هاست. نورون‌هایی که بخش‌های مختلف قشر مخ را متصل می‌کنند در قشر مخ یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی دچار اختلال شده و موجب می‌شود بخش‌هایی از قشر مخ ارتباط خود را از دست بدهند.

متخصصان معتقدند شاید بتوان با تشخیص خطر اسکیزوفرنی در دوره جنینی برای زنان باردار دارو یا مکمل تغذیه‌ای تجویز کرد هر چند اطمینان از این شیوه نیازمند جمع‌آوری اطلاعات بیشتری است.به گزارش مدیکال نیوزتودی Medical News Today، به گفته پزشکان اکنون می‌توان گفت که اسکیزوفرنی اختلال در ساختار مغز است و می‌تواند از سه ماه نخست بارداری آغاز شود.



گردآوری: گره سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir