پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با این غذاهای قلیایی
 پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی یکی از مهم ترین مسائلی است که از بروز پیامدهای مختلف پیشگیری کرده و به وسیله تغذیه امکانپذیر خواهد بود.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با این غذاها

گفته می شود که غذاهای فراوری شده Ph بدن را تغییر می دهند و زمانی که Ph خیلی اسیدی شود سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر قرار گرفته و خطر بروز سرطان، چاقی و بیماری های قلبی به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بدن زمانی که pH قلیایی باشد در سلامت قرار دارد. بنابراین برای اینکه خاصیت قلیایی بودن بدن حفظ شود و خطر بروز بیماری های مختلف کاهش پیدا کند، لازم است به اندازه مناسب غذاهای قلیایی مصرف کنیم.
در ادامه به 15 نمونه از بهترین غذاهای قلیایی اشاره می کنیم.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با اسفناج

اسفناج در گروه سبزیجات دارای برگ سبز قرار می گیرد که می تواند رادیکال های آزاد را از بدن حذف کند، به بهبود حافظه کمک می کند و قلب را تقویت می کند. به علاوه اسفناج به عملکرد مغز نیز کمک می کند و حاوی کلسترول و چربی کم است، اما سرشار از ویتامین A، C، K، B6، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن، روی و نیاسین niacin یا ویتامین B3 است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با لیمو

آب لیمو می تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش داده و به علاوه برای درمان سنگ های کلیه موثر است. همچنین لیمو ضد سرطان است و از فشار خون بالا و یبوست پیشگیری می کند. لیمو سرشار از ویتامین E، A، C، B6 و مواد معدنی دیگر مانند روی، کلسیم، پتاسیم، مس و ریبوفلاوین riboflavin یا ویتامین B2 است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با کینوا Quinoa

 پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با این غذاهای قلیایی

کینوا سرشار از پروتئین است و دو برابر دیگر غلات فیبر دارد. کینوا دارای منگنز، منیزیم، ویتامین B2، لیزین lysine و آهن است و می تواند کلسترول بالا و قند خون بالا را کاهش دهد.

بیشتر بدانید : کینوا چیست؟ کینوا از کجا بخرم؟

*کینوا Quinoa : کینوآ گیاه بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. این گیاه قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد و اکنون نیز در آمریکای جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت است.

*لیزین lysine : نوعی آمینو اسید است که در بدن ساخته نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی جذب شود.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با برگ چغندر

برگ چغندر می تواند سطح قند خون را کاهش داده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. این برگ می تواند با ویروس ها، رادیکال های آزاد و باکتری های مضر مبارزه کند.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با گندم سیاه

این نوع گندم برای سلامت قلب مفیدتر است، انرژی را افزایش داده و از دیابت پیشگیری می کند. گندم سیاه یک غذای کامل برای زمستان است زیرا بدن را گرم می کند. گندم سیاه سرشار از ویتامین، پروتئین و آهن است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با ملون

ملون می تواند سموم را از بدن حذف کند و به بدن آبرسانی کند. ملون دارای pH به اندازه 8.5 است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با روغن زیتون

روغن زیتون سطح قند خون را تنظیم کرده و احتمال بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد. روغ زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تکی غیر اشباع و ویتامین E است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با موز

موز به خاطر تنظیم سطح قند خون، محافظت از قلب و هضم بهتر غذا معروف است. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم، ویتامین B و منگنز است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با تخم کتان

تخم کتان می تواند التهاب را کاهش دهد، گرگرفتگی های دوران یائسگی را کنترل کند و سلامت قلب را تنظیم کند. تخم کتان سرشار است از فیبر، ویتامین E و آنتی اکسیدان.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با گل کلم

 پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با این غذاهای قلیایی

گل کلم نیز دارای مقدار زیادی ویتامین B2، پتاسیم، منیزیم، تیامین thiamin یا ویتامین B1، منگنز و ویتامین K است. این سبزی به بهبود سلامت قلب کمک کرده و دارای خواص ضد التهابی است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با آووکادو

آووکادو سطح کلسترول خون را کنترل کرده و جذب مواد مغذی را از سبزیجات و میوه ها بهبود می بخشد. آووکادو سرشار از فیبر، مواد مغذی و اسیدهای چرب غیر اشباع تکی می باشد.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با انگور

انگور به کاهش اضطراب و فشار خون بالا کمک می کند و همچنین خطر بروز سرطان هایی مانند سرطان ریه، پروستات، روده، مری، پانکراس، رحم و دهان را کاهش می دهد.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با هویج

هویج به بهبود بینایی کمک کرده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و از آنجایی که سرشار از بتاکاروتن است از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند. هویج سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین های دیگری مانند ویتامین K، A، C و B8 است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با کلم بروکلی

این سبزی گردش خون را بهبود بخشیده و از آنجایی که دارای آهن است به سلامت استخوان ها، کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند. به علاوه بروکلی می تواند با سرطان مقابله کند و سرشار از فیبر، مس، پتاسیم و ویتامین K، B6، C و E است.


پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با توت ها

این میوه های قلیایی جنگلی به حفظ سلامت پوست کمک می کنند و می توانند فرایند پیری را آهسته کرده و باعث تقویت حافظه می شوند.



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ