خوابیدن روی کاناپه ممنوع! زیرا ...
 خوابیدن روی کاناپه عادت خیلی از ماهاست و به ضررهای آن هرگز فکر نمی کنیم، اما خوابیدن روی کاناپه مشکلات زیادی به وجود می آورد که در ادامه به آنها می پردازیم

خوابیدن روی کاناپه ممنوع

برای همه ما اتفاق افتاده است، بعد ازیک روز سخت وطولانی درحالی که روی کاناپه دراز کشیده ایم ومشغول تماشای تلویزیون هستیم، ناگهان به خواب می رویم. احتمالا تصور می کنید این کار ایرادی ندارد و در هرحال خوابیدن روی کاناپه ساده تر از رفتن تا تختخواب است. اما لازم است که درباره این عادت تان تجدید نظر کنید. درواقع خوابیدن روی کاناپه نه تنها باعث می شود خواب مناسبی نداشته باشید، بلکه موجب بروز مشکلات جسمی خواهد شد.


نامناسب بودن حالت خوابیدن

کاناپه برای نشستن طراحی شده است، نه خوابیدن. پس زمانی که سعی می کنید روی کاناپه راحت باشید، در حالت نامناسبی برای خواب قرار می گیرید. اغلب ما به پهلو می خوابیم و برای آن که بتوانیم به این شکل بخوابیم به فضا و تکیه گاهی کافی نیاز داریم. دستیابی به این حالت روی کاناپه بسیار دشوار است.

اگرچه خوابیدن روی کاناپه بسیار راحت به نظر می رسد، اما درحقیقت خواب کمتری خواهید کرد چرا که درتمام طول شب بدن شما سعی می کند درحالت راحتی قرار بگیرد. حتی راحت ترین حالت خوابیدن روی کاناپه هم به کمر و ماهیچه های گردن تان صدمه خواهد زد. اگر این کار را به دفعات انجام دهید، ممکن است به بروز مشکلات فیزیکی جدی درآینده منجرشود.


بروز کمر درد

ما اغلب دچارکمر دردهایی ناگهانی می شویم که ازعلت آن ها بی خبریم. بیشتر کمردردها ناشی از تصادف یا صدمه مشخصی نیست بلکه ریشه در نحوه خوابیدن ما دارد. این دردها بعد از آن که بارها به شکلی اشتباه می خوابیم، یک باره به سراغ ما می آید. خوابیدن روی کاناپه می تواند فشار روی ستون فقرات را افزایش دهد و به این ترتیب احتمال بروز کمر درد در درازمدت بیشتر خواهد شد.


تمیز نبودن کاناپه

خوابیدن روی کاناپه ممنوع! زیرا ...

حتی اگر خانه شما از تمیزی برق بزند، این به معنای تمیزبودن کاناپه نیست. کاناپه یکی از وسایل اشتراکی خانه است که هر روز برای نشستن، خوردن و بازی کردن از آن ها استفاده می کنیم.

البته که از تختخواب خود هم هر روزاستفاده می کنیم، اما لوازم خواب مثل ملحفه ها و روبالشتی ها اغلب شسته می شود. وقتی روی کاناپه می خوابیم به معنای آن است که تمام شب صورت خود را در معرض آلودگی کاناپه قرار می دهیم.


نداشتن خواب مناسب

بیشتر مردم زمانی که روی کاناپه احساس خستگی می کنند ترجیح می دهند همان جا بخوابند. اگرچه ممکن است رفتن تا تختخواب باعث شود دیرتر به خواب بروید، اما در حقیقت خواب بهتری در تختخواب تان خواهید داشت.

اغلب افراد هنگام تماشای تلویزیون روی کاناپه به خواب می روند. این موضوع می تواند باعث شود درمیانه شب بارها از خواب بیدار شوید. به علاوه، ممکن است رفت و آمد دیگراعضای خانواده در میانه شب یا صبح زود، مزاحم خواب شما شود.


صدمه دیدن کاناپه

خوابیدن روی کاناپه صدمه زیادی به آن نمی زند. اما اگر این کار را به دفعات انجام دهید، می تواند باعث استهلاک کاناپه شود و بعد ازمدتی متوجه می شوید که بعضی قسمت های آن تغییر بیشتری کرده است.

راحتی همیشه به معنای مناسب بودن نیست. کاناپه برخلاف تشک، برای دربرگرفتن تمام بدن درهنگام خواب ساخته نشده است. تشک برای توزیع وزن بدن به تمام سطح تخت طراحی شده، اما کاناپه فاقد چنین ساختاری است. زمانی که روی کاناپه می خوابید، وزن بدن شما به شکل متفاوتی تقسیم می شود، به همین دلیل زمانی که ازخواب بیدارمی شوید احساس درد می کنید. در حقیقت بهتر است روی زمین بخوابید تا روی کاناپه.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com