با این رژیم های لاغری، همزمان از اندام و مغزتان محافظت کنید
برخی رژیم های لاغری برای مغز نیز سلامتی بخش خواهند بود و احتمالا" موجب پیشگیری یا کندی پیشرفت زوال مغز می شوند.

پیروی از یک برنامه غذایی سالم می تواند به حفظ وزن مناسب و پیشگیری از امراض مزمن از جمله بیماری های قلبی و دیابت کمک کند. امروزه مدارک بسیاری در دست است که، رژیم های مفید جهت سلامتی قلب، برای مغز نیز سلامتی بخش خواهد بود و احتمالا" موجب پیشگیری یا کندی پیشرفت زوال مغز است.

آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.

 

رژیم مغز ترکیبی از رژیم مدیترانه ای و DASH:

مطالعات می گویند، ترکیبی از رژیم مدیترانه ای و دش(DASH) – راهکارهای رژیمی کنترل فشارخون – برای مغز نیز مفید است. این رژیم ها از لحاظ میوه و سبزی غنی بوده و مصرف آجیل و خشکبار را توصیه می کنند. همین طور در این رژیم ها غلات تصفیه شده با غلات کامل جایگزین شده است و مصرف ماهی، مرغ و دانه ها تأکید شده است. روغن زیتون بخش اعظم چربی رژیم را تشکیل می دهد که در این مورد مطالعات حاکی از آن بوده است که رژیم مدیترانه ای غنی از روغن زیتون و مغزها مهارت های تفکر را به شکل چشمگیری بهبود می دهد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم مديترانه اى ،موثرترین و سالم ترین رژیم دنیا!!

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم سالمی به نام دش DASH

 

 لبنیات، تخم مرغ و گوشت قرمز در رژیم مدیترانه ای محدود شده و مصرف لبنیات بیشتر از پنیر یا ماست کم چربی تأمین می شود. در رژیم دش نیز بر مصرف لبنیات بدون چربی یا کم چربی تأکید شده و مصرف نمک تا حد بسیاری محدود می شود.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
behsite.ir