علائم عفونت کلیه چیست و چه کسانی به عفونت کلیه دچار می شوند؟
 عفونت کلیه مشکلی است که باعث بروز دردهای شدید می شود. در این مقاله به علائم عفونت کلیه و اینکه چه کسانی بیش از دیگران در معرض ابتلا به عفونت کلیه هستند اشاره می شود.

 عفونت کلیه در این افراد بیشتر مشاهده می شود

حسن کرمی اورولوژیست، در خصوص عفونت کلیه‌ها اظهار داشت: علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار می باشد که باکتری با حمله به سلول های کلیه باعث التهاب کلیه ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.

باکتری‌ها می‌توانند از طریق خون، از مسیر انتشار به ارگان‌های آلوده از قبیل آبسه و عفونت های دور کلیه و از راه ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیه ها می‌رسند که این راه شایع‌ترین مسیر درگیری کلیه ها و عفونت است.

افرادی که بیشتر در خطر عفونت کلیه از طریق سوراخ مجرای ادراری هستند، بچه‌های دارای برگشت ادراری که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیه ها ادرار عفونی باکتری را به کلیه‌ها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می‌گردد که امروزه شایعترین علت از کارافتادن کلیه و آسیب کلیه‌های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است.

افرادی که مبتلا به عفونت های مقاربتی از قبیل سوزاک، سیفلیس و ایدز و … هستند که در این جا به علت آلوده شدن مجرا باکتری آرام آرام به طرف کلیه ها حرکت و با عفونت کلیه آن را درگیر و تخریب می کند.

* سفلیس Syphilis : یک بیماری مقاربتی است که توسط باکتری به نام ترپونما پالیدوم ایجاد می شود و توسط آزمایش خون تشخیص داده می شود. سفلیس از طریق توالت فرنگی، دستگیره در، استخر های شنا، وان حمام، لباس مشترک و یا ظروف غذا منتقل نمی شود.


علائم و نشانه های عفونت کلیه ها

علائم عفونت کلیه چیست و چه کسانی به عفونت کلیه دچار می شوند؟

عفونت کلیه به دو نوع حاد و ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای 39 درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.

تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن، بدبوشدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از جمله سایر علائم عفونت کلیه است. در سنین پائین و در بچه‌ها کاهش وزن و عدم رشد بچه‌ها می‌تواند نشانه عفونت کلیه باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم عفونت کلیه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عامل درد پایین کمر می تواند عفونت کلیه باشد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عفونت كلیه‌ها و مجاری ادراری



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com