کاهش کلسترول با روش های طبیعی
بهترین روش برای کنترل کلسترول استفاده از روش های طبیعی و سبک زندگی سالم است که اگر به طور دقیق رعایت شود به راحتی می توان کلسترول خون را کاهش داد.

5 راه اثبات شده برای کاهش کلسترول خون به صورت طبیعی

گزینه های زیادی برای کاهش کلسترول خوب و بد وجود دارد. برای این که بتوانید بهترین روش هاس کاهش کلسترول طبیعی  را انتخاب نموده و اولویت بندی کنید باید با این 5 روش ساده آشنا شوید.


1 . کاهش کلسترول خون : چربی ها را هوشمندانه انتخاب کنید

کاهش کلسترول با روش های طبیعی، چربی ها را هوشمندانه انتخاب کنید

در حال حاضر اغلب مردم حدود 37 درصد کالری خود را از چربی ها دریافت می کنند. مصرف بیش از حد چربی به بویژه چربی های اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است. انجمن قلب آمریکا American Heart Association پیشنهاد می کند نباید بیش از 30 درصد کالری روزانه از چربی ها دریافت شود در حالی که سایر متخصصین 25 درصد یا کمتر را پیشنهاد می دهند.

در حالی که بهترین روش حفظ سلامت حذف چربی های اشباع است ولی بهتر از آن این است که بیشتر از چربی های تک غیر اشباع monounsaturated fat که در روغن زیتون و کانولا و اغلب آجیل ها ( بادام، گردو، بادام زمینی ) و آووکادو یافت می شود مصرف کنید. در یک مطالعه رژیم غذایی با مقدار بالای چربی مونو غیراشباع، میزان تری گلیسرید در مردان دارای اضافه وزن را کاهش داد. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟ 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ادعای تازه درباره چربی‌ های اشباع‌ شده


2 . کاهش کلسترول خون : کاهش وزن را جدی بگیرید 

کاهش وزن را جدی بگیرید

افرادی که از رژیم های کم چرب و کم کلسترول استفاده کرده و وزنشان را کم می کنند خیلی راحت تر می توانند سطح کلسترول بد LDL خود را کاهش دهند. داشتن اضافه وزن روند طبیعی سوخت و ساز چربی را مختل می کند یعنی حتی اگر چربی کمتری مصرف کنید تغییر بزرگی در سلامت قلبیتان ایجاد نخواهد شد مگر این که همزمان وزن خود را هم کاهش دهید.

یک مطالعه روی 150 نفر که اضافه وزن داشتند نشان داد حتی افرادی که فقط 10 تا 15 درصد کاهش وزن داشته و این کاهش وزن را حفظ نموده اند، در طولانی مدت در معرض حفاظت از بیماری های قلبی عرقی قرار می گیرند.

کاهش وزن اضافه می تواند منجر به بهبود سطح کلستول خوب HDL شود. در یک مطالعه روی 2400 زن مشخص شد که به ازای هر 2.5 کیلو افزایش وزن، میزان LDL، 2 درصد افزایش پیدا کرده و میزان HDL، 2 درصد افت پیدا می کند.

کاهش وزن به طرق دیگر هم به سلامت شما کمک می کند. کاهش وطن 1 تا 2 کیلویی در هر سال و تثبیت آن خطر فشار خون بالا را تا 25 درصد و خطر دیابت را تا 35 درصد کاهش می دهد. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این رژیم غذایی کلسترول خود را کاهش دهید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 توصیه ساده اما مهم برای كاهش كلسترول بد 


3 . کاهش کلسترول خون : ورزش منظم را دست کم نگیرید 

محققان دانشگاه استنفورد Researchers at Stanford University دریافتند افرادی که همزمان با رعایت رژیم کم چربی، ورزش هم می کنند با کاهش LDL روبرو می شوند. شرکت کنندگان حداقل 3 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش می کردند. باید توجه داشته باشید که انجام 45 تا 60 دقیقه ورزش با شدت متوسط حداقل 5 روز در هفته باعث کاهش وزنتان خواهد شد.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه چربی خون را کاهش دهیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول خون را به سادگی می توان کاهش داد

 

4 .کاهش کلسترول خون : اگر سیگار می کشید یک بار و برای همیشه ترکش کنید 

سیگار کشیدن می تواند منجر به آترواسکلروز atherosclerosis ( تصلب شرائین ) و کاهش 15 درصدی HDL شود. با این حال 2 سال بعد از ترک سیگار خطر بیماری قلبی در شما به اندازه سخصی که اصلا سیگار نکشیده کاهش پیدا می کند. بنابراین ترک سیگار می تواند به طور قابل توجهی مشخصات کلسترول شما را بهبود دهد. ترک سیگار در عرض 60 روز اثر منفی ای که روی HDL داشته را معکوس می نماید. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا قلب سیگاری ها می گیرد؟

5 . کاهش کلسترول خون : سطح استرس خود را کاهش دهید 

سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس مزمن سطح هموسیستئین homocysteine را افزایش می دهد. آمینو اسیدی که با خطر ابتلا به بیماری های قلبی در مردان و زنان مرتبط است. بنابراین خونسرد ماندن می تواند منجر به کاهش سطح کلسترول خونتان شود.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : استرس را با غذایی که می خوریم کنترل کنیم! 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول بد خون را با این ماده غذایی کاهش دهید 



 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


Save