مبتلایان به آسم و آلرژی چگونه ماه رمضان را پشت سر بگذراند
افراد مبتلا به آلرژی یا آسم باید تحت نظر پزشک روزه بگیرند. روزه گرفتن در مراحل پیشرفته این بیماری ها می تواند عامل تشدید کننده بیماری باشد. 

 افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی هستند ماه رمضان را چگونه بگذرانند

به گفته علیرضا خیاط زاده فوق تخصص آلرژی و ایمونولژی،اگر بیماری در مراحل اولیه باشد می تواند زیر نظر پزشک روزه بگیرد، ولی اگر این بیماری شدت داشته باشد باید از روزه گرفتن خودداری کند.

 افرادی که به بیماری آلرژی و آسم دچار هستند باید زیر نظر پزشک متخصص روزه بگیرند؛ اگر شدت بیماری زیاد باشد، روزه به سلامتی آسیب می‌رساند؛ سیستم ایمنی بدن کسانی که دچار آلرژی می‌شوند، نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان هوشیارانه عمل می‌کند و واکنشی بیش از حد معمول از خود نشان می‌دهد.

ارث و ژنتیک در ایجاد بیماری آلرژی تاثیر دارد، در برخی مواقع بدن در برابر عواملی مانند گرده گیاهان، انواع ادویه جات غذا، گرده خاک و غیره از خود واکنش منفی نشان می‌دهد؛ این واکنش می‌تواند خارش ناحیه‌ای از بدن، آبریزش مداوم بینی، خارش چشم، ایجاد کهیر، تنفس صدا دار، جوش‌های پوستی ،عطسه، سرفه، حالت تهوع و استفراغ باشد، در برخی افراد آلرژی های بسیار خطرناک و تهدید کننده مرگ به نام "آنافیلاکسیز" هم اتفاق می‌افتد.


عوامل ایجاد آلرژی در بدن

افرادی که به طور مداوم از سیگار، ادکلن و اسپری‌های خوشبو کنند استفاده می‌کنند در معرض بیماری آسم هستند، همچنین لمس کردن حیوانات مانند سگ و گربه می‌تواند سبب ایجاد آلرژی شود؛ این موارد تحریک کننده هستند و باعث ایجاد آلرژی می‌شوند.

 افرادی که مبتلا به آلرژی هستند باید تحت نظر پزشک روزه بگیرند،پزشک در مرحله اول بیماری فرد را بررسی می‌کند؛ اگر بیماری در مراحل اولیه باشد فرد می تواند زیر نظر پزشک روزه بگیرد، ولی اگر این بیماری شدت داشته باشد نمی تواند روزه بگیرد.

فردی که مبتلا به آسم، آلرژی بینی و بیماری‌های تنفسی شدید است نباید به هیچ وجه روزه بگیرد چرا که مصرف نامنظم دارو و آب، بیماری آن ها را تشدید می‌کند و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد
؛ این افراد باید زیر نظر پزشک داروهای خود را مصرف و مایعات را به اندازه کافی مصرف کنند، اما افرادی که در مرحله اول آلرژی هستند و قصد روزه گرفتن دارند باید در زمان افطار و سحر داروهای خود را با مشورت پزشک مصرف و در زمان افطار مایعات فراوان استفاده کنند.


اگر مبتلا به آسم و آلرژی هستید، دور مصرف فست فودها و مواد سرخ کردنی را خط بکشید

مبتلایان به آسم و آلرژی چگونه ماه رمضان را پشت سر بگذراند

خیاط زاده با هشدار به اینکه افراد مبتلا به آلرژی و آسم باید از مصرف فست فودها خودداری کنند، افزود: فست فودها، مواد سرخ کردنی و کنسروجات در تشدید آلرژی تاثیر گذار هستند؛ افراد به هیچ وجه نباید از این مواد استفاده کنند، به جای آنها غذاهای سالم مانند سبزیجات، سوپ، نرم کننده سینه مانند فرنی و موادی که آنتی اکسیدان دارند، مصرف شود.

مصرف ماهی و موادی که امگا 3 دارند برای افراد مبتلا به آلرژی توصیه می شود
،  ماهی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ افرادی که به آلرژی دچار هستند باید در تقویت سیستم ایمنی بدن خود بکوشند زیرا افزایش مقاومت بدن باعث از بین رفتن بیماری‌ها و بهبود افراد می‌شود.


خشکی بدن عامل ایجاد آلرژی

عدم آبرسانی به بدن سبب تشدید آلرژی می‌شود،  خشکی بدن باعث یبوست، خشکی دهان و بسیاری بیماری‌های دیگر می‌شود، لذا افرادی که مستعد آلرژی هستند باید بدن خود را مرطوب نگه دارند و از خشکی آن جلوگیری کنند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان حساسیت و آلرژی بهاری با چند راه ساده و موثر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عوامل حساسیت زا در فصل بهار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان طبیعی آلرژی بهاری و تابستان با 15 خوراکی



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 

seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir