مواد غذایی تسکین دهنده کمردرد
 کمردردهای حاد و مزمن یکی از مشکلات رایج هستند. اما آیا می دانید که شما می توانید با خوردن برخی مواد غذایی کمردردهای خود را تسکین نمایید.

چگونه با غذا کمردردهای خود را کاهش دهیم؟

اگرچه یکی از راه های کنترل کمر دردهای مزمن در بسیاری از افراد، کاهش وزن است؛ اما دانشمندان علوم تغذیه دریافته اند که فقط با خوردن غذاهای کم حجم و کوچک کردن ظرف غذای خود به راحتی می توانید مانع از بروز کمردردهای مزمن شوید.

 

مواد غذایی ضد کمردرد

در واقع امروزه دانشمندان علوم تغذیه دریافته اند که مصرف برخی مواد غذایی مانند بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی و انواع فلفل که حاوی ترکیب های ضد التهابی هستند، می توانند مانع از بروز کمردرد شوند.

مواد غذایی ضد التهاب

مواد غذایی ضد التهاب

مواد غذایی درمان کننده کمردرد

برخی متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف مواد غذایی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ، هویج، آناناس، کیوی، زنجبیل و ماهی سالمون به خاطر این که حاوی ترکیبات ویتامینی بالا به همراه ترکیبات ضد التهابی هستند، می توانند در تسکین دردهای کمر بسیار موثر باشند.

 

البته نباید فراموش کرد که پیشگیری و کنترل قطعی کمردردها با شناخت علت بروز آنها امکان پذیر است، اما توجه به برخی نکات در مورد داشتن وزن مطلوب و استفاده از مواد غذایی ضد التهابی و مملو از ویتامین مانند آنچه که عنوان شد، می تواند در پیشگیری و درمان کمر دردهای مزمن تا حد زیادی موثر باشند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ