در آخرین روزهای زمستان خشکی با خشکی پوستمان چه کنیم؟
در اینجا برخی از مشکلات پوستی شایع در فصل زمستان و کارهایی که شما باید برای مقابله با آنها انجام دهیدمطرح شده:

داشتن یک خواب زمستانی در طول یک زمستان پر باد وسوسه انگیز است،  اما احتمال اینکه پوست شما در طول این دوره سرما به دلیل باد و درجه حرارت پایین هوا، خشک شود وجود دارد. برای اینکه مطمئن شوید پوست شما نرم و سالم می ماند، به عنوان یک ایده خوب بهتر است کرم های آب رسان و مرطوب کننده پوست را روی پاتختی اتاق خواب تان داشته باشید. این کار استفاده شبانه از کرم ها را هرشب به شما یادآوری می کند.

در اینجا برخی از مشکلات پوستی شایع در فصل زمستان و کارهایی که شما باید برای مقابله با آنها انجام دهید مطرح شده:

 

 

مشکل شماره 1:زمخت، خشکی پوست صورت

کاری که باید انجام دهید:

فرانسیسکا فوسکو استادیار بالینی پوست دانشکده پزشکی در شهر نیویورک می گوید: "چهره خود را برای نبرد در برابر حملات سخت زمستان با استفاده از یک ماسک مرطوب کننده شبانه برای سه یا چهار بار در هفته آماده کنید. ماسک مرطوب کننده باید دارای لایه ای ضحیم تر از یک کرم  شب باشد و این ماسک ها طوری فرموله(ترکیب بندی) شده اند که در حالی که شما خواب هستید و بدون مسدود کردن منافذ پوستی شما، عمل می کنند. نسخه های ساخته شده با اسید هیالورونیک، یک جذب کننده رطوبت، و روغن های امگا، که غنی از اسیدهای چرب مغذی هستند را جستجو کنید.

 

 

مشکل شماره 2: لبهای خشکیده و ترک خورده

کاری که باید انجام دهید:

به لطف آب و هوای سرد- و بینی که آبریزش دارد، ما مجبور به تنفس از طریق دهان می شویم که این امر باعث نازک شدن پوست لب های ما میشود و ما گاهی اوقات از این اتفاق در این فصل رنج میبریم. دکتر فوسکو می گوید:"هنگامی که لب های شما ترک می خورد و شیاردار می شود، به مدت زمان طولانی برای بهبود یافتن نیاز دارد زیرا شما به طور مداوم با صحبت کردن، غذا خوردن و ابراز احساسات کردن از آن استفاده می کنید. " استفاده از یک سرم قندی لب در شب، باعث مرطوب شدن و تسکین این مناطق مشکل دار می شود.

 

 

مشکل شماره 3: خارش بازوها و پاهای سوخته

کاری که باید انجام دهید:

دوش آب گرم و گرمای داخل منزل و دیگر محیط ها در  این زمان از سال رطوبت پوست شما را می خورد و باعث خارش شود. استفاده از یک مرطوب کننده غلیظ تر مانند روغن بدن بجای لوسیون یا کرم مرطوب کننده قبل از خواب می تواند پوست پوسته پوسته شما را در طول شب بازسازی کند. فوسکو می گوید "کرم های قوی تر اجازه آبرسانی بیشتری به پوست می دهند و جلوی از دست دادن رطوبت پوست را می گیرند."  او همچنین اضافه می کند:روغن ها  و ماسک هایی که به شکل فوم هستند سرشار از چربی هستند و مرطوب کننده اند.

 

 

مشکل شماره 4: کم شدن آب بدن به طور کلی

کاری که باید انجام دهید:

برطبق تحقیقات کلینیک مایو، زیبایی داشتن یک مرطوب کننده هوا(دستگاه بخور یا رطوبت ساز) در اتاق خواب تان این است که این دستگاه می تواند هر تعداد از مشکلات فصل زمستان، از جمله لب های ترک خورده و سینوس خشک را درمان کند. رطوبت ساز بخار آب تولید می کند که منجر به افزایش رطوبت هوا برای جبران رطوبت از دست رفته توسط گرمای داخل اتاق خواب می شود.

 

 

مشکل شماره 5: پوسته پوسته شدن

کاری که باید انجام دهید:

به ویژه در نواحی سخت خشکی می توانید برای به دلایل مختلف ظاهر می شود. اگر یک نقطه مانند آرنج در حال حاضر مستعد ابتلا به خشکی است، آب و هوای سرد می تواند این وضع را بدتر کند. پوست بین بینی و لب ها می تواند به دلیل گرفتن بیش از حد بینی تان آزده شود .استفاده از  یک مرطوب کننده شب برای نرم کردن مناطق تحریک شده مفید است.

 

 

مشکل شماره 6: تیرگی زیر چشم

کاری که باید انجام دهید:

بر اساس یک مطالعه که در  2011 توسط آزمایشگاه آما به نمایندگی از Adonia انجام شده است، فقدان نور خورشید در زمستان می تواند عوارض عمده ای در منطقه زیر چشم بوجود آورد. بی نوری زمستان رنگ پریدگی پوست را بیشتر هویدا می کند، و در نتیجه دایره زیر چشم واضح تر می شود. با یک سرم دور چشم فرموله شده برای آبرسانی و روشن کردن دور چشم خود در هر بار استفاده، خشکی در آن منطقه را به حداقل برسانید.سرم دور چشم  خود را درست قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ