جعبه کمک های اولیه خود را برای سفرهای نوروزی آماده کنید
جعبه کمک های اولیه در سفرهای نوروزی یکی از ملزومات است که در این مطلب به چگونه آماده کردن جعبه کمک های اولیه می پردازیم

جعبه کمک های اولیه برای عید نوروز شامل چه مواردی است؟

جعبه کمک های اولیه و داروهای آلرژی‌

قرص‌های مختلف، از جمله آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای موثری برای مقابله با آلرژی‌ها، خارش پوست، راش‌های پوستی و نیش حشرات هستند. اگر می‌دانید که در صورت مواجهه با علائم آلرژی باید از آدرنالین استفاده کنید، حتما داروهای مناسب حاوی آدرنالین را همراه با خود به سفر ببرید.

توجه داشته باشید که آنتی‌هیستامین‌های قدیمی‌تر مانند کلروفنامین باعث خواب‌آلودگی می‌شوند. بنابراین، در صورت مصرف چنین داروهایی باید جوانب احتیاط را موقع رانندگی رعایت کنید. البته آنتی‌هیستامین‌های جدیدتر مانند لوراتادین، این خصلت خواب‌آلودکننده را ندارند. در ضمن، بیشتر این داروها بدون داشتن نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند.


جعبه کمک های اولیه و داروهای یبوست

استفاده از غذاهای جدید و مواد غذایی متفاوت در طول سفر می‌تواند به یبوست حاد منجر شود. برای مقابله با این مشکل می‌توانید در کوتاه‌مدت از داروهای ملیّن استفاده کنید. در ضمن، ملیّن‌ها در قالب‌های شیاف، قرص یا شربت تولید می‌شوند. با این‌ حال، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به یبوست، مصرف مایعات به مقدار زیاد و داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر است.


جعبه کمک های اولیه و اسهال

اگر در زمان سفر به اسهال مبتلا شدید، باید به نوشیدن آب ادامه بدهید تا از کم‌آب شدن بدن جلوگیری کنید. در موارد اضطراری هم متخصصان توصیه می‌کنند که از یک عدد قرص ۵۰۰ میلی‌گرمی آنتی‌بیوتیک سایپروفلوکساسین ciprofloxacin کمک بگیرید. البته این دارو از انواع تجویزی و نیازمند به نسخه است و حتما باید با نظر پزشک مصرف شود.

بنابراین، اگر قبلا تحت نظر پزشک از این دارو استفاده کرده‌اید و قصد سفر دارید، حتما درباره به همراه داشتن این قرص با پزشک مشورت کنید. در ضمن، این دوز مصرفی فقط برای بزرگسالان سالمی است که باردار یا شیرده نیستند. داروهایی مانند لوپرامید Loperamide هم می‌توانند در کوتاه‌مدت برای درمان اسهال خفیف مصرف شوند و برای دوره سفر گزینه مناسبی به‌ شمار می‌روند.


جعبه کمک های اولیه و سوزش سر معده و اسید معده

جعبه کمک های اولیه

اگر از مشکلات مربوط به اسید معده، سوزش سر معده و احساس سوزش در مواقع غذا خوردن رنج می‌برید، حتما داروهای آنتی‌اسید را در کیت کمک‌های اولیه همراه با خودتان به سفر ببرید. بعد از پایان سفر و بازگشت به خانه نیز حتما برای تست هلیکوباکتر نزد پزشک بروید. یکی از علت‌های ابتلا به سوزش سر معده می‌تواند وجود همین باکتری در بدن باشد.


جعبه کمک های اولیه و عفونت و التهاب

اگر فکر می‌کنید که در دوره سفر به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا می‌کنید، حتما باید پیش از سفر درباره این موضوع با پزشک مشورت کنید. پزشک می‌تواند، در صورت نیاز، داروهای آنتی‌بیوتیک مناسب را برای شما تجویز کند.

در بعضی از نقاط جهان، داروهای آنتی‌بیوتیک بدون نسخه پزشک به فروش می‌رسند، اما داروخانه‌های بعضی از نقاط جهان نیز داروهای آنتی‌بیوتیک را فقط با ارائه نسخه به فروش می‌رسانند. از طرف دیگر، استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند مشکل مقاومت به این داروها را در بدن به‌ وجود بیاورد. بنابراین، حتما از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌ صورت تجویزی استفاده کنید.

جعبه کمک های اولیه و درد

افرادی که در سفر با سردرد، درد عضلانی، دندان‌درد و دردهای ناشی از قاعدگی مواجه می‌شوند، تقریبا چاره‌ای جز مصرف داروهای مسکّن رایج ندارند. بنابراین، حتما داروهایی مانند آسپیرین، پاراستامول و ایبوپروفن را همراه با خود به سفر ببرید. البته توجه داشته باشید که حمل داروهای حاوی کدئین در بعضی از کشورها، خصوصا کشورهای عربی، می‌تواند به دستگیری شما منجر شود.

در ضمن، داروهای مسکّن را در بسته‌بندی‌هایی بگذارید که مانع از جذب رطوبت می‌شوند، وگرنه اثربخشی این داروها کاهش می‌یابد. آسپیرین نیز هرگز نباید به افراد زیر ۱۶ سال داده شود، مگر این‌که پزشک این استفاده را بدون مشکل دانسته باشد.

بیشتر بدانید : سبد تغذیه در سفرهای نوروزی

بیشتر بدانید : اهمیت مراقبت از پوست صورت در سفر

بیشتر بدانید : در سفر با کودکان، حتما این 33 مورد ضروری را رعایت کنید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatism