درمان یبوست در ماه رمضان با این راهکارهای ساده
یبوست در ماه رمضان به علت تحریک کمتر و نوشیدن مایعات کم در بین بسیاری از روزه داران رایج است که در ادامه به چند روش ساده برای درمان یبوست اشاره می شود.

درمان یبوست در ماه رمضان

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص نحوه روزه‌داری صحیح در افرادی که به یبوست دچار هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان مصرف مایعات کم می‌شود، افراد بیشتر مستعد ابتلا به یبوست هستند؛ اجتناب از مصرف مایعات در فاصله زمانی افطار تا سحر باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود.


درمان یبوست با مصرف آب کافی در ماه رمضان

افراد باید در طول روز 8 الی 12 لیوان آب میل نمایند، این مقدارمصرف آب را در ماه رمضان نباید فراموش کرد؛ البته باید به مصرف سبزیجات در ماه رمضان هم توجه شود.

افراد نباید مصرف میوه جات در ماه رمضان را فراموش کنند، به دلیل مصرف بالای غذا در وعده افطار، حجم معده اشغال می‌شود بنابراین به مصرف میوه جات توجهی نمی‌شود، لذا توصیه می‌شود در وعده افطار و سحر به میزان کافی غذا مصرف و از پرخوری اجتناب شود تا پس از افطار میل به مصرف میوه از بین نرود با این روش علاوه بر تامین ویتامین‌ها، کمبود آب بدن نیزجبران می‌شود، میوه هایی چون آلو، انجیر، کیوی، گلابی پیشنهاد مناسبی برای افراد است.


درمان یبوست با خاکشیر در ماه رمضان

خاکشیر در رفع یبوست بسیار مفید است، مقداری خاکشیر را در آب گرم جوشیده شده بریزید و در ابتدای افطار یا وعده سحری از آن استفاده کنند؛ همچنین می توان خاکشیر را با مقداری سنکنجین و تخم شربتی مخلوط کرد که باعث رفع تشنگی در طول روز شود.


آیا جوانه گندم در درمان یبوست مفید است؟

درمان یبوست در ماه رمضان با این راهکارهای ساده

جوانه گندم در درمان یبوست موثر است، برای درمان یبوست می‌توان پودر جوانه گندم را داخل ماءالشعیر یا آب ریخت و در وعده سحر یا افطار مصرف نمود؛ افراد باید بعد از افطار فعالیت داشته باشند دراین راستا ورزش نرم می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.


درمان یبوست با زیتون در ماه رمضان

زیتون نیز برای درمان یبوست مفید است، میوه زیتون یا روغن آن در درمان یبوست بسیار تاثیرگذار است؛ افراد می‌توانند روغن زیتون را روی سالاد بریزند و در وعده افطار یا سحر مصرف کنند؛ همچنین از موارد دیگر درمان یبوست، خیس کردن انجیر خشک در مقداری آب است، در این روش هم انجیر، هم آب آن در درمان یبوست بسیار مفید است.

یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی یبوست نوشیدن یک لیوان آب گرم با مقداری آبلیموی تازه در وعده سحر است؛ بعد از مصرف سحری بلافاصله نخوابید و کمی فعالیت بدنی داشته باشید، مصرف آب همراه آبلیمو حرکت روده را تنظیم می‌کند و دستگاه گوارش را به حرکت می‌اندازد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان یبوست با 5 دمنوش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یبوست را با این روش های خانگی به راحتی درمان کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان یبوست در سفر + علت یبوست در مسافرت چیست؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir