ما در تمام لحظات و برای تمام حرکات به ناحیۀ کمر مان، نیازمندیم. بنابراین باید از آن محافظت کنیم و تسکین بدهیم.


بنابراین دائماً کمر تان را کاملاً صاف نگه دارید و به طور منظم بکشیدش. از این رو ما تمریناتی به شما ارائه می‌کنیم که تکرارشان برای تقویت کمر تان ضروری هستند و در صورت درد، تسکین دهنده اند. و در نهایت، از یک فعالیت جسمی برای عضلانی کردن کمر تان بهره ببرید.

تمرین شماره 1: تمام کمر تان را بکشید
دست های تان را روی یک میز بگذارید و بازوهای تان را بکشید، در این حالت کمر تان باید در راستای بازوان تان باشد؛ در همین حالت پاهای تان را تا حدی که می‌توانید جمع کنید. سپس یک پا را در راستای بدن بکشید (بازوها، کمر و پای تان که بالا آمده، شبیه به تخته ای موازی سطح زمین هستند).
خودتان را به مدت 10 ثانیه بکشید، در این مدت باید به آهستگی از بینی نفس بکشید و بازدم تان را هم از بینی خارج کنید. همین تمرین را برای پای دیگر هم انجام دهید، هر بار سه مرتبه تمرین را تکرار کنید.  

تمرین شماره 2: این تمرین ناحیۀ وسط کمر را تسکین می‌دهد
بایستید، پاهای تان را اندکی خم و کمر تان را گرد کنید. سر تان به سمت جلو آزاد باشد، بازوهای تان خم اند و دست های تان روی زانوها قرار دارند. به آرامی تنفس کنید و حالت خمیدگی کمر را نهایتاً تا 10 ثانیه حفظ کنید. تا جایی که می‌توانید این تمرین را تکرار کنید.

تمرین شماره 3: این تمرین ناحیۀ پایینی کمر را تسکین می‌دهد
روی کمر تان دراز بکشید، پاهای تان را جمع کنید و زانواها را به سمت سینه تان بکشید. دور زانوهای تان را با دست بگیرید و به آهستگی فشار بیاورید، در این حالت باید به آرامی هوا را از طریق دهان بگیرید و از همان طریق بازدم را بیرون بدهید.

تمرین شماره 4: این تمرین ناحیۀ بالایی کمر را تسکین می‌دهد
روی زانوهای تان بنشینید، باسن باید روی پاشنۀ پاها قرار بگیرد، کف دست ها روی زمین و بازوها تا بیشترین حد ممکن باید کشیده و از بدن تان دور شوند، به آرامی کمر تان را بکشید و 10 ثانیه در این وضعیت بمانید. در این حالت باید از بینی نفس بگیرید و از دهان خارج کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :

نسخه ورزشی برای کمردرد
6 اشتباه جالب و رایج درباره كمردرد!!
خلاصی از کمردرد در 15 دقیقه!
9 ورزش کمردرد +تصویر
ورزشهایی که کمردرد را بدتر میکنند