ورزش
تمام افراد سعی کنند که عضلات شکم خود را قوی کنند.
یک پزشک ارتوپد گفت: افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند هرگز خودسرانه ورزش نکنند.

دکتر طلوعی با بیان این مطلب افزود: کمردرد بعد از سرماخوردگی دومین بیماری شایع درانسان است که علت دقیق و مشخصی را نمی‌توان برایش تعریف کرد ولی آرتروز، دیسک کمر و فشارهای موضعی بر بدن از علت‌های شایع این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری در هر سنی می‌تواند شکل گیرد ولی کودکان بیشتر از دیگر افراد در خط قرمز ابتلا به کمر درد هستند، افزود: استخوان بندی کودکان به علت این که در حال رشد است و مراحل تکاملی خود را طی می‌کند، آسیب پذیرتر از سایر سنین است.

دکتر طلوعی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مردم در طول زندگی خود دچار کمر درد می‌شوند، گفت: دو نوع کمردرد وجود دارد، یکی کمردرد معمولی که با آرتروز و دیسک کمر همراه است به طوری که بیش از 85 درصد کمردردها از این نوع هستند و نوع دیگر کمردردها بسیار نادرند و کمتر مشاهده می‌شوند.

وی توصیه کرد: افرادی که از دیسک کمر رنج می برند هرگز خودسرانه ورزش نکنند زیرا این کار باعث بدتر شدن این درد می‌شود و باید با اجازه پزشک و روش‌های وی پیش بروند.

دکتر طلوعی گفت: تمام افراد سعی کنند که عضلات شکم خود را قوی کنند و از برداشتن اجسام سنگین پرهیز کرده و به شیوه‌ای صحیح اقدام به برداشتن اجسام کنند تا به این بیماری شایع مبتلا نشوند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
هرگز این داروها را خودسرانه قطع نکنید
مصرف خودسرانه این داروها با خطر مرگ همراه است
چه موقع مصرف خودسرانه آنتی بیوتیکها موجب تشدید بیماری می‌شود؟
هشدار درباره مصرف خودسرانه شربت‌های سرماخوردگی
هشدار درباره مصرف خودسرانه مكمل های غذایی و رژیمی