عضلات توسط تاندون‌ها به استخوان‌ها متصل می‌شوند و با انقباض خود آنها را به حركت درمی‌آورند.


 در برخی از نقاط بدن، بالشتك‌های كوچكی پر از مایع در مجاورت تاندون‌ها قرار دارند كه از ساییده شدن و آسیب‌دیدگی آنها جلوگیری می‌كنند.

یكی از این نقاط شانه است. بالشتكی كه در شانه قرار دارد، ‌می‌تواند به دنبال حركات مكرر دچار التهاب شود. این اتفاق بیشتر در ورزش‌هایی كه فرد مجبور است بارها دست خود را بالای سر ببرد مانند شنا، تنیس و پرتاب وزنه دیده می‌شود.

بعلاوه شغل‌هایی مانند نقاشی ساختمان و چوب‌بری نیز زمینه را برای این مشكل فراهم می‌كند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی ـ ‌خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو می‌شود.
همچنین ممكن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرم‌تر از حالت طبیعی باشد.

 

حركت اول:
در جای خود بایستید و شانه‌های خود را برای 5 ثانیه بالا بیاورید. سپس شانه‌ها را به عقب برده و كتف‌های خود را برای مدت 5 ثانیه به یكدیگر بفشارید. بعد از آن شانه‌ها را به سمت پایین بیاورید و در حالت استراحت قرار دهید. این حركت را 10 مرتبه تكرار كنید.

حركت دوم:
در حالت ایستاده یك قطعه چوب را با 2 دست در مقابل خود نگهدارید، طوری كه كف دست‌های شما رو به زمین باشد. دست‌های خود را بدون آن كه از آرنج خم كنید به بالای سر برده و بكشید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حركت را نیز 10 مرتبه تكرار كنید.
 
گردآوری :  گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
ورزش وتوانبخشی در مفصل شانه
نقش توارث در بروز درد شانه
8 ورزش برای رفع درد گردن
خداحافظی با درد ستون فقرات(1)
خداحافظی با درد ستون فقرات(2)