لاغرها هم باید ورزش کنند؟
بعضی از لاغرها به‌خاطر متابولیسم بالایی که دارند، در تمام طول زندگی لاغر می‌مانند حتی اگر ورزش نکنند.

5 دلیل برای اینکه چرا افراد لاغر نیز باید ورزش کنند

خارج از مقوله ورزش حرفه ای، ورزش معمولاً برای کسانی تجویز می‌شود که نیاز به کاهش وزن دارند یا می خواهند به تناسب اندام برسند، بنابراین ممکن است افراد لاغر فکر کنند، لازم نیست زحمت ورزش کردن را به خود بدهند. با این حال حتی آن‌هایی که به‌خاطر متابولیسم بالایی که دارند، بدون ورزش و تمرین هم لاغر هستند و یا کسانی که می‌توانند با داشتن تغذیه سالم وزن‌شان را متعادل نگه دارند هم باید برای ورزش مرتب و منظم وقت بگذارند.

 

۱-  کم کردن خطر ویروس‌ها و بیماری‌ها

ورزش منظم می‌تواند خطر تقریباً هر بیماری را پایین بیاورد. ورزش‌ با تقویت سیستم ایمنی آسیب پذیریتان را نسبت به ویروس‌های واگیردار و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت‌ها کاهش می‌دهد و به این ترتیب در طولانی مدت ورزش می‌تواند با کم کردن خطر بیماری‌های جدی‌تر مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا و حتی بسیاری از سرطان‌ها بدن‌تان را سالم‌تر نگه دارد. افراد لاغر بدون ورزش منظم گاهی به اندازه آن‌هایی که لاغر نیستند در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند.

 

۲-  ایجاد استقامت و قدرت

افراد لاغر لزوماً قوی و سالم نیستند؛ در حقیقت آن‌ها گاهی از این دو ویژگی محروم می‌باشند. ورزش منظم می‌تواند به ایجاد و افزایش قدرت و استقامت بدنی کمک کند و این یعنی با انجام کارهای بدنی کمتر خسته و فرسوده خواهید شد. در مسافت‌ بیشتر و در زمان طولانی ترمی‌توانید بدوید و راه بروید و توان‌تان برای برداشتن چیزهای سنگین هم بیشتر خواهد شد. همچنین استقامت بالاتری برای فعالیت‌های اجتماعی مانند دیگر فعالیت‌های ورزشی، رقص و حتی پیاده روی برای خرید و یا پیاده روی در محل‌ کار پیدا خواهید کرد.

 

۳-  خستگی کمتر و کسب انرژی بیشتر

با وجود اینکه بعد از هر جلسه ورزش و تمرین ممکن است، کمی احساس خستگی و بی رمق شدن داشته باشید، اما حقیقت این است که ورزش به همه از جمله افراد لاغر کمک می‌کند و در کل کمتر خسته و ناتوان خواهند شد. آن‌هایی که مرتباً ورزش می‌کنند، بهتر می‌خوابند و در طول روز احساس هوشیاری بیشتری دارند، همچنین برای انجام کارهای روزمره انرژی بیشتری نیز خواهند داشت.

 

۴- کاهش خطر افسردگی و اضطراب

لاغرها هم درست به اندازه کسانی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند در معرض مشکلات روحی و روانی هستند؛ حتی گاهی بیشتر! ورزش منظم یکی از مهم‌ترین ابزار برای جنگیدن با مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب است. ورزش به شما فرصت فاصله گرفتن از استرس و رسیدن به آرامش را می‌دهد. اندورفین‌هایی که در مغز حین فعالیت جسمی رها می‌شوند، ابزارهایی مؤثر در مبارزه با ناراحتی و اضطراب هستند، خواب بهتر و تقویت سیستم ایمنی و سایر فواید فعالیت بدنی منظم می‌تواند مقاومت شما را در برابر افسردگی و اضطراب بالا ببرد.

 

۵- جلوگیری از افزایش وزن

بعضی از لاغرها به‌خاطر متابولیسم بالایی که دارند، در تمام طول زندگی لاغر می‌مانند. با این‌حال خیلی از لاغرها در سنین جوانی سوخت و ساز سریع‌تری دارند و با بالا رفتن سن از سرعت متابولیسم‌شان کم می‌شود و دیگر نمی‌توانند هر چیزی که می‌خواهند بخورند و وزن‌شان هم زیاد نشود. ورزش منظم در سنین جوانی می‌تواند از افزایش وزن در سنین بالاتر پیشگیری کند. عادت درست ورزش کردن را هم اکنون به‌عنوان بخشی مهم از زندگی‌تان نهادینه کنید تا بابت اینکه چگونه در آینده وزن کم کنید، نگرانی نداشته باشید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir