کاهش وزن با این نکات کلیدی، به جز ورزش یا رژیم غذایی
بررسی ها نشان می دهد که، در بین کسانی که قصد کاهش وزن دارند، کلید اصلی مدیریت وزن، حالت روحی یا عاطفی شماست.بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با وجود داشتن رژیم غذایی و برنامه های ورزشی باز موفق نیستند. زیرا در زمان هایی احساساسات آنها، باعث فاصله آنها از نیتشان می شود.

چرا با وجود رژیم غذایی و ورزش باز هم لاغر نمی شوم

معمولا کسانی که تلاش می کنند تا وزن کم کنند، معتقدند تنها کافی است تحرکشان را بیشتر کنند.اما واقعیت این است که انجام این کار ساده نیست . بررسی ها نشان می دهد که، در بین کسانی که قصد کاهش وزن دارند، کلید اصلی مدیریت وزن، حالت روحی یا عاطفی شماست. یک نظر سنجی، راه اندازی شده توسط شبکه بهداشت و درمان اورلاندو ، نشان داد که 90 درصد از پاسخ دهندگان مهم ترین عامل درگیر با از دست دادن وزن را ارتباط بین مواد غذایی و ورزش دانستند.بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با وجود داشتن رژیم غذایی و برنامه های ورزشی باز موفق نیستند. زیرا در زمان هایی احساساسات آنها، باعث فاصله آنها از نیتشان می شود. در اینجا چهار احساس که تمایل به خارج شدن از خط موردنظرتان را باعث می شوند، همراه با استراتژی برای کنترل آنها را شرح خواهیم داد.

بیشتر بدانید : بزرگترین مانع کاهش وزن که هیچ ربطی به تغذیه ندارد


 
شادی

وقتی در رژیم هستید برای مواقعی که شاد می شوید باید الگویی برای غذا خوردن داشته باشید.این حس شما را تشویق به غذا خوردن می کند.و یا وقتی که در تعطیلات کنار خانواده و یا دوستان خود هستید، باز آن حس خوشحالی شما را تشویق به خوردن می کند که البته باید سعی کنید با چیزی به جز خوردن اوقات خود را پرکنید.به جای آنکه برنامه آشپزی و یا غذا خوردن برای خودتان و خانواده یا دوستان درنظر بگیرید، یک برنامه برای رفتن به تئاتر، سینما و یا حتی یک پیاده روی ساده را بچینید. از همه مهمتر اینکه راهی برای بیان احساسات خود، به جای خوردن برای بروز آنها پیدا کنید.برخی دوست دارند وقتی خوشحالند، آواز بخوانند و برخی علاقه مند هستند در بازی های دسته جمعی شرکت کنند. راه مورد علاقه خود را پیدا کنید.اگر از این روش ها استفاده کنید، خودتان هم متعجب خواهید شد که، چطور وقتی شاد هستید به خوردن فکر نمی کنید.
غم و غصه

بسیاری از مردم وقتی به دلیلی ناراحت هستند، با خوردن بستنی، شکلات و یا پنیر احساس آرامش پیدا می کنند.اگر روزی احساس بدی داشتید، یک روش جایگزین برای رسیدن به آرامش به شما پیشنهاد می کنیم.بهتر است به جای آنکه با خوردن خود را آرام کنید، خودتان را به آغوش گرم یکی از عزیزانتان برسانید و یا اینکه دوش آب گرم بگیرید و یا یک فیلم غم انگیز خوب که بتوانید با آن حسابی گریه کنید ( البته بدون خوردن تنقلات) را تماشا کنید.گاهی اوقات بروز احساسات بهترین راه برای آرام کردن آن است تا دیگر نیازی به خوردن برای تسکین آن نباشد.


عصبانیت

تعجب آور است، اما حقیقت دارد: یکی از روشهایی که بسیاری از مردم برای فروکش کردن عصبانیت شان از آن استفاده می کنند، خوردن مواد غذایی جویدنی است.اگر چه این الگو برای مقابله با خشم های ناشی از فعالیت ها و یا مشکلات روزانه، مثل بحث با رییس و یا اختلاف نظر با همکار، بسیار رایج است، اما شما می توانید راه های جایگزین بهتری برای تسکین خشم خود داشته باشید.راه حل ها شامل چیزی است که باعث می شود مغز و دست مشغول شوند، مانند نظافت، نقاشی، بازی های کامپیوتری و...اگر با این روش ها موفق به کنترل عصبانیت خود شوید، دیگر نیازی به خوردن چیپس و یا حتی گل گاو زبان نیست.


استرس

برخی از مردم وقتی احساس ترس یا استرس را تجربه می کنند، اشتهای خود را از دست می دهند. اما برخی دیگر با خوردن حتی به صورت موقتی، می توانند این احساسات را از خود دور کنند.  حتی برخی می گویند که باید به عنوان میان وعده آدامس یا آب نبات بخورند، چون با این کار تمرکز خود را افزایش می دهند.گاهی وقتی این حس در برخی از افراد شدید است، کالری مصرفی روزانه آنها چند برابر می شود.اگر شما هم از این الگو استفاده می کنید باید با احساسات خود مبارزه کنید.مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا، و یا حرکات کششی ممکن است، به شما کمک کند. همچنین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از میل به غذا خوردن، صحبت کردن با دیگران در مورد مسائلی است که باعث ایجاد استرس و یا ترس در شما شده است.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ