چربی سوزی شکم و پهلو با دستورات طب سنتی
امروزه بسیاری از مردم مایل به استفاده از دستورات طب سنتی هستند. در این مطلب به توصیه هایی راجع به چربی سوزی شکم و پهلو می پردازیم.

چگونه چربی شکم و پهلوها را آب کنیم؟

محمد عبدالهی نیک آبادی، محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: پرهیز غذایی، میزان مناسب غذا خوردن، داروهای گیاهی مکمل و 64 بار جویدن غذا به درمان و از بین بردن چربی های دور شکم و پهلو کمک می کند. وی در خصوص غذاهای ناسالم گفت: سرخ کردنی ها را از برنامه غذایی خود حذف کرده و بیشتر از غذاهای بخار پز استفاده شود، همچنین افراد باید خرما، عسل، توت و کشمش را جایگزین هر نوع مواد قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات کنند و مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، سیب زمینی را تا حد ممکن به حداقل رسانده و از رشته های طبیعی پلویی استفاده کنند.

در طب سنتی ادویه ها و سبزیجاتی هستند که در کنار پرهیزات غذایی به کوچک کردن شکم و پهلو کمک می کنند. زیره، کنجد، هل و سیاه دانه ادویه هایی هستند که به جذب و هضم هر چه بیشتر چربی ها و رسیدن به تناسب اندام کمک زیادی می کنند.

وی در خصوص روغن ها و نوشیدنی های موثر در چربی سوزی شکم و پهلو نیز خاطر نشان کرد: بعضی از روغن های گیاهی خالص و نوشیدنی ها خیلی زود جذب بدن شده و احساس گرسنگی و نفخ را کاهش می دهند، در نتیجه کمک می کنند تا رژیم لاغری تان هر چه سریع تر به نتیجه برسد.عبدالهی با بیان اینکه روغن هایی مانند زیتون، نارنگی و اسانس خالص لیمو ترش نقش بسزایی در کاهش اشتهای کاذب دارند، عنوان کرد: نوشیدنی هایی مانند سرکه سیب، چای سبز، شیر و نوشیدنی های سویا موجب سوخت و ساز بدن شده و مانع از انباشتگی چربی ها می شود.

کاهش 500-600 کالری روزانه، دانستن شیوه درست غذا خوردن و انجام دادن ورزش های هوازی، چربی های تجمع یافته در شکم و پهلو را کاهش می دهد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com