در برنامه کاهش وزن این موارد را ببینید
برنامه کاهش وزن افراد مختلف متفاوت است. اما گاهی مواردی وجود دارد که اکثر افراد می توانند در برنامه کاهش وزن خود از آن استفاده کنند.

برنامه کاهش وزن خود را با رعایت این نکات بهتر به پیش ببرید

بهترین استراتژی های کاهش وزن آنهایی هستند که هم بتوانید زندگی و هم وزنتان را سر و سامان دهند. پس شروع کنید و از فواید آن بهره مند شوید!. لیست ما شامل تعدادی ترفند برای کمک به کاهش وزن شماست که با کمک متخصصین تغذیه، پزشکان، روان شناسان، مربیان و زنانی که تجربه داشته اند، تهیه شده است. بعضی از آن ها ممکن است شما را شگفت زده کنند. ولی مطمئن باشید که روش های کارسازی هستند.

بیشتر بدانید : کاهش وزن سریع با دو ورزش بسیار ساده!!

1. مستقیما از روی اجاق گاز غذا را بکشید

مستقیما از روی اجاق گاز غذا را بکشید

به گفته دکتر برایان وانسینک ( Brian Wansink) مدیر آزمایشگاه برند و غذای دانشگاه کرنل: به جای این که غذا را داخل ظروف پذیرایی ریخته و روی میز بچینید، غذا را مستقیما از روی گاز بریزید تا حدود 10 درصد کمتر غذا بخورید و تنقلات را در بسته های کوچک بگذارید. خوردن تنقلات از بسته های کوچتر تا 61 درصد مصرف شما را کاهش می دهد.

 

2. شیرینی صبحتان را بیشتر کنید

برای کاهش وزن شیرینی صبحتان را بیشتر کنید

دسر صبحانه را با آغوش باز بپذیرید. در مطالعه ای در سال 2012 در مرکز پزشکی دانشگاه تلاویو محققان یافتند که، افرادی که صبحانه مفصلی شامل یک چیز شیرین در رژیمشان داشته اند، در عرض 8 ماه، نسبت به سایرین که کالری مساوی با صبحانه ای کم کربوهیدرات داشته اند، 16.5 کیلو بیشتر وزن کم کرده اند.

 

3. هدفتان رسیدن به سایز ایده آل باشد

هدفتان رسیدن به سایز ایده آل باشد

به گفته چارلز دی آنجلو ( Charles D'Angelo) نویسنده فکر کن و لاغر شو: یک لباس در سایز ایده آل تان بخیرد و در اتاق خوابتان آویزان کنید تا هدفتان را به شما یادآور شود. 

 

4. دیدن آگهی های بازرگانی را متوقف کنید

دیدن آگهی های بازرگانی را متوقف کنید

هنگام تماشای فیلم های ویدئویی پیام های بازرگانی را به سرعت جلو بزنید. مطالعه ای توسط دانشگاه کالیفرنیا نشان داده، تصاویر غذاهای پرکالری مرکز کنترل اشتهای مغز را تحریک کرده و ماشه احساس گرسنگی را می کشند.

 

5. خانواده خود را تغذیه کنید

خانواده خود را تغذیه کنید

به گفته جیمی گلدبرگ (Jamie Goldberg) طراح داخلی در کالیفرنیا که 43 کیلو وزن کم کرده: اگر با افرادی زندگی میکنید که در خوردن افراط می کنند، چیزهایی برایشان بخرید که خودتان دوست ندارید.

 

6. دستتان را مشت کنید

دستتان را مشت کنید

وقتی ولع خوردن به سراغتان آمد، مشتتان را گره کنید. یک سری مطالعات که در مجله تحقیقات مصرف کنندگان در سال 2011 چاپ شده نشان میدهد، افراد وقتی حداقل برای 30 ثانیه یک عضله را منقبض کنند، راحت تر قادر به کنترل خواسته های خود خواهند شد.

 

7. به سراغ مصرف گوشت سرد بوقلمون بروید

به سراغ مصرف گوشت سرد بوقلمون بروید

به گفته جنیفر مک دانیل ( Jennifer McDaniel)، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی: بعد از یک خوراکی شیرین، نصف برش گوشت بوقلمون سرد جلوی شما را برای غذا خوردن بیشتر می گیرد.

 

8. اهداف خود را بازبینی کنید

اهداف خود را بازبینی کنید

به گفته آنه پارکر( Anne Parker) مسئول چشمه آب گرم میراوال آریزونا: هدف خود را از کاهش 10 کیلو به کاهش 20 نیم کیلو تغییر دهید و هر بار به خودتان پاداش دهید.

 

9. گاهی سبزیجات متنوع بخرید

گاهی سبزیجات متنوع بخرید

به گفته جنیفر مک دانیل ( Jennifer McDaniel) سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی: تنوع، اشتهای شما را شعله ور می کند. تنوع  خوراکیهایی که می خرید را محدود کنید تا باعث شود کمتر بخورید و موقع خرید سبزیجات برعکس عمل کنید تا سبزیجات بیشتری مصرف کنید. 

 

10. بشقاب تان را کوچک کنید

بشقاب تان را کوچک کنید

به گفته انجی وینز ( Angie Vinez) خانه داری که 20 کیلو کاهش وزن داشته: هر چه خانواده می خورند را بخورید، ولی در یک بشقاب کوچک با سایز بچه گانه

 

11. سوپ بخورید

سوپ بخورید

به پیشنهاد تحقیق دکتر باربارا رولز (  Barbara Rolls) استاد علوم تغذیه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا: قبل از ناهار یک کاسه سوپ بخورید، در این صورت 20 درصد کالری کمتری در این وعده مصرف خواهید کرد.

 

12. در خوردن غذاهای سالم افراط نکنید

در خوردن غذاهای سالم افراط نکنید

به گفته جی جی ویرجین ( JJ Virgin)  نویسنده تغذیه خام: بسیاری از افراد غذاهای سالمی مصرف می کنند، مثل کره بادام که آنها را به افراط در خوردن وسوسه می کند.در این صورت دیگر نمی شود نام این خوراکی را سالم گذاشت. خودتان را بشناسید و این خوراکی را از خانه تان دور نگه دارید.

 

13. به نانتان روغن بزنید

به نانتان روغن بزنید

نمی توانید سبد نان را کنار بگذارید؟ به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2003 در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، در این صورت 23 درصد نان کم تر و 16 درصد کالری کمتر مصرف می کنید.

 

14. لیست پخش آهنگتان را انتخاب کنید

PICK UP THE TEMPO.jpg

لیست پخش آهنگتان را با آهنگ های شاد پر کنید. تحقیقات نشان داده، اگر با آهنگ هایی که 180 ضرب در دقیقه دارند ورزش کنید، به طور طبیعی سرعتتان بالاتر خواهد رفت

 

15. بدن جدید خود را تجسم کنید

بدن جدید خود را تجسم کنید

به گفته دکتر رابرت مایرر (Robert Maurer) پزشک موسسه بهداشت و طول عمر کالیفرنیا: به تصویری از بدن ایده آل خود فکر کنید. وقتی ولع خوردن دارید، این بدن را تصور کنید. با تکرار، مغزتان گرسنگی را با این تصویر جایگزین می کند. 

 

16. صبح زود فعالیتتان را شروع کنید

صبح زود فعالیتتان را شروع کنید

ورزش صبحگاهی داشته باشید. در یک مطالعه در سال 2012، محققان دانشگاه یانگ بیرمنگام متوجه شدند که، 45 دقیقه ورزش متوسط تا شدید در صبح انگیزه شما را برای غذا خوردن کاهش می دهد.

 

17. مصرف گوشت را کاهش دهید

مصرف گوشت را کاهش دهید

به گفته لیزا مک ری ( Lisa McRee) میزبان سابق برنامه صبح بخیر آمریکا که 15 کیلو کاهش وزن داشته: حداقل 80 درصد چیزهایی که رشد می کنند ( گیاهان ) بخورید و بیشتر از 20 درصد چیزهایی که راه می روند ( حیوانات ) را نخورید.

 

18. میوه ها را پوست نگیرید

میوه ها را پوست نگیرید

بر اساس مطالعه دانشگاه آیووا که درسال 2012 مجله PLoS ONE منتشر شد، وقتی سیب می خورید یا از آن در آشپزی استفاده می کنید، پوستش را جدا نکنید. ماده ای در پوست سیب هست که عضله و سلامتی را افزایش می دهد، چربی قهوه ای را می سوزاند.

 

19. شکلات ها را مخفی کنید

شکلات ها را مخفی کنید

به گفته دکتر برایان وانسینک ( Brian Wansink) مدیر آزمایشگاه برند و غذا دانشگاه کرنل: اگر در خانه شکلات دارید، آن ها را از دسترس دور نگه دارید، در این صورت حدود 60 درصد، شکلات کمتری مصرف خواهید کرد.

 

20. حواس خود را پرت کنید

حواس خود را پرت کنید

به گفته دکتر کارول آروون ( Coral Arvon ) مدیر سلامت رفتار در مرکز طول عمر و آب گرم میامی : ولع خوردن معمولا بعد از 10 دقیقه فرونشین می شود. با حرف زدن، قدم زدن، رابطه جنسی، فیس بوک یا لاک زدن حواس خود را پرت کنید.

 

21. آهسته بخورید

آهسته بخورید

با استفاده از چاپ استیک ( چوبک غذاخوری یا به اختصار چوبک، نوعی وسیلهٔ رایج برای خوردن غذا در آسیای شرقی است) یا دستی که معمولا از آن استفاده نمی کنید ( برای راست دست ها، دست چپ)، آهسته تر غذا بخورید.

 

22. تعادل را در وعده غذایی رعایت کنید

تعادل را در وعده غذایی رعایت کنید

به گفته تانیا زوکربروت ( Tanya Zuckerbrot)  نویسند معجزه رژیم کربوهیدارت: در هر وعده فیبر و پروتئین بخورید. این دو سطح قند خون را متعادل نگه داشته و جلوی تسلیم شدن شما در برابر گرسنگی را می گیرند.

 

23. نفس بگیرید

نفس بگیرید

به گفته دکتر جیم نیکولای ( Jim Nicolai ) مسئول چشمه آب گرم میراوال آریزونا: شمارنده خوردن از استرس را با روش تنفسی 4  – 7 – 8 تحت کنترل در آورید. تا چهار شماره از طریق بینی استنشاق کنید، 7 شماره نفستان را نگه دارید و 8 شماره با صدا از دهانتان نفس بکشید. این کار را 4 بار تکرار کنید

 

24. سرکه بیشتری استفاده کنید

سرکه بیشتری استفاده کنید

جوی بوئر (Joy Bauer) بنیان گذار مراکز تغذیه بوئر کامنتی در توئیتر منتشر کرده: سرکه قبل از غذا می تواند احساس سیری را افزایش دهد. قبل از غذا سالادی با 1 – 2 قاشق غذاخوری سرکه بخورید. 

 

25. یک مخاطب پیدا کنید

یک مخاطب پیدا کنید

به گفته چارلز دی آنجلو ( Charles D'Angelo) نویسنده فکر کن لاغر شو: هدف خود را در یک وبلاگ عنوان کنید. وقتی هدف خود را به صورت عمومی اعلام کنید، انصراف دادن از آن سخت تر می شود. 


اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند



تهیه و تدوین:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ